با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده؛
خانه امن بهزیستی استان یزد ویژه زنان و دختران در معرض خشونت خانگی با حضور معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده کشور افتتاح شد.
کد خبر: ۵۵۵۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱ 22 January 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ در این مراسم مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: خانه امن بهزیستی به منظور ایجاد محیطی امن برای زنان و دختران در معرض خشونت فراهم شده و هدف فراهم نمودن شرایط بازگشت امن به خانواده از طریق ارائه خدمات روانشناختی، مددکاری و حقوقی هست.

خانه امن زنان بهزیستی یزد افتتاح شد +عکس

جلیل عفتی تامین محل امن جهت زنان و دختران خشونت دیده و فرزندان آنها، مداخله در وضعیت فرد خشونت دیده به منظور ارتقاء توانمندی و پیشگیری، شناسایی آسیب های مرتبط با زنان و دختران، اطلاع رسانی و آگاه سازی عمومی در رابطه با زنان و ارائه راهکارها را از دیگر اهداف راه اندازی خانه امن توسط بهزیستی دانست.

وی از پذیرش 156زن و دختر خشونت دیده طی 9ماهه اول سالجاری در خانه امن بهزیستی استان خبر داد و گفت: سال گذشته نیز 225 نفر از زنان و دختران خشونت دیده در این مرکز پذیرش شده اند.

خانه امن زنان بهزیستی یزد افتتاح شد +عکس

مدیرکل بهزیستی استان یزد با بیان اینکه بیشترین رده سنی زنان خشونت دیده بین 25تا30 سال بوده است اظهار داشت: 70درصد مراجعان از طریق خط123و دادگستری ارجاع شده اند و 30درصد به صورت خودمعرف بوده اند.

وی افزود: علت خشونت های خانگی همسران آزارگر بیشتر اعتیاد و اختلالات روانی بوده است.

خانه امن زنان بهزیستی یزد افتتاح شد +عکس

در حاشیه این مراسم معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از مرکز اورژانس اجتماعی و خط 123بهزیستی نیز بازدید کرد.

مداخله تخصصي مؤثر به منظور جلوگيري از تشديد بحران و آسيب هاي اجتماعي و كاهش صدمات بر افراد در معرض آسيب و آسیب دیده اجتماعی از اهداف خط 123 است. سال جاری 2هزار و 225نفر با خط 123 اورژانس اجتماعی یزد تماس گرفته اند و از خدمات تخصصی این مرکز بهره مند شده اند.

 

 

// خبرگزاری صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار