گزارش تابناک یزد:
دولت برای بازرسی از چاه های آب و کشف و انسداد چاه های غیرمجاز بودجه کمی گذاشته است که بی شک ضرر زیادی متوجه منابع آبی استان خواهد شد.
کد خبر: ۵۵۶۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸ 23 January 2018

به گزارش تابناک یزد، آب مطنقه ای یزد اعلام کرده است بودحه  330 میلیون تومانی برای انسداد چاه های غیرمجاز در سطح استان گذاشته است که به نظر می رسد بسیار ناچیز است.

از جمله اهداف این پروژه تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی از طریق کنترل، نظارت، انسداد و پر و مسلوب المنفعه نمودن چاه های غیر مجاز، چاه های فاقد پروانه مضر به مصالح عمومی و جلوگیری از اضافه برداشت منابع آب(سطحی و زیرزمینی) است.

جمع آوری انواع دستگاه های حفاری غیر مجاز و مجاز متخلف و جابجایی و حمل آن ها به پارکینگ شرکت(کارفرما) یا پارکینگ هایی که از قبل به پیمانکار توسط امورات یا ادارات منابع آب شهرستان ها پیشنهاد شده است.
خارج نمودن منصوبات چاه های غیر مجاز و چاه های مجاز دارای منصوبات مغایر با مفاد پروانه بهره برداری(موتور پمپ، توربین و تجهیزات مربوطه) با هر قطر پمپ و عمق چاه و پر کردن انواع چاه های غیر مجاز(دستی و دستگاهی) با مصالح مورد نیاز و همچنین برداشتن منصوبات مغایر با مفاد پروانه بهره برداری آب های سطحی (موتور پمپ، توربین و تجهیزات مربوطه) با هر قطر پمپ و همکاری و هماهنگی با مأمورین دارای ابلاغ ماده 30 و گروه های گشت و بازرسی در جهت اجرای احکام قطعی دادگاه ها از سایر اهداف طرح است.

طبق آمارهای اعلام شده حدود 166 چاه غیرمجاز مربوط به استان یزد شناسایی شده است.

به نظر می رسد با توجه به گستردگی چاه های غیرمجاز و مساحت زیاد استان بودجه مذکور کفاف ندهد ودر سال آینده توجه ویژه ای به این مسئله صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار