مسئول برگزاری اولین دوره جشنواره فیلم یزد با بیان این‌که رویدادهای فرهنگی و هنری نقش مهمی در شادابی و نشاط عمومی مردم به ویژه جوانان ایفا می‌کند، گفت: مردمی بودن و توجه به تمام گرایشات اجتماعی مهمترین ویژگی جشنواره فیلم یزد است.
کد خبر: ۵۵۷۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶ 26 January 2018

 به گزارش «تابناک یزد»؛ «غلامعلی سفید» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا-منطقه یزد، با بیان این ‎ ‌که هنر و فرهنگ روح نشاط در جامعه را ایجاد میکنند، اظهار کرد: برگزاری جشنواره هایی نظیر جشنواره فیلم یزد نقش مهمی در تقویت سلامت روانی مردم شهر ایفا می‌کند.

 وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های فرهنگی و هنری بومی در شهر و استان یزد، افزود: خوشحالم که در یزد به گروه‌های موسیقی اجازه داده می‌شود کنسرت برگزار کنند و کمتر با لغو کنسرت مواجه می‌شویم.

مسئول اولین دوره جشنواره فیلم یزد در ادامه اجرای هر شب چند نمایش در شهر یزد را از جمله رویدادهای موثر و مطلوب هنری دانست و گفت: برگزاری محافل نقد کتاب در کتابفروشی‌های مختلف سطح شهر از دیگر رویدادها و ظرفیت‌های هنری و علمی استان که باید بیش از پیش از این ظرفیت برای توسعه اجتماعی استفاده شود.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری محافل شب‌های یزد توسط بیت آیت‌الله صدوقی و شهرداری یزد را از جمله اقدامات انجام شده در راستای توسعه اجتماعی و فرهنگی دارالعباده عنوان کرد و ادامه داد: تمام این اقدامات فرهنگی باعث شادابی و نشاط مردم شهر به خصوص جوانان می‌شود و در فضای بهتری رشد خواهند کرد.

رییس شورای اسلامی شهر یزد یکی از پارامترهای جامعه مدنی را اعتماد به مردم و حضور تشکل‌های مردمی دانست و بیان کرد: هر چقدر که ادارات دولتی عرصه را برای حضور مردم آماده‌تر و به شخصیت مردم احترام بگذارند، جامعه مدنی‌تر و آینده شهر و کشور امیدوار کننده‌تر می‌شود.

سفید تأکید کرد: باید توجه داشت که آدمها با روحیات و استعدادهای مختلف آفریده شدند و همه یک مدل شیوه زندگی را دوست ندارند، علاقه ندارند یک جا کار کنند و هر کس در زمینه‌ای احساس راحتی و خوشبختی می‌کند.

مسئول اولین دوره جشنواره فیلم یزد در ادامه افزود: اگر دولت مسیر را در تمامی زمینه‌ها هموار کرده و مدیریت و اجرای برنامه‌های جامعه را به عهده مردم واگذار کند، فضای بهتر و امیدوارانه‌تری در کشور ایجاد می‌کند.

این مقام مسئول با بیان این‌که دولت در امور مربوط به مردم فقط باید نقش ناظر را داشته باشد، گفت: اولین ویژگی و تفاوت جشنواره فیلم یزد نسبت به دیگر جشنواره‌هایی تاکنون در یزد برگزار شده، عدم دخالت دولت در این رویداد فرهنگی و هنری است.

وی گفت: چون جشنواره فیلم یزد دولتی نیست می‌تواند آزادانه‌تر فکر کرده، گرایش‌های مختلف را درون خود جای داده و تمام گرایشات مردمی در آن دیده شود.

رییس شورای اسلامی شهر یزد با بیان این که امیدواریم این چنین جشنواره های مردمی استمرار داشته باشند، خاطرنشان کرد: پیش از این جشنواره فیلم حقیقت در یزد انجام شده که شاید چون دولتی برگزار شده بود ادامه پیدا نکرده است.

مسئول جشنواره فیلم یزد در پایان با اشاره به این‌که مدیران باید زمینه انجام و اجرای این چنین رویدادهای فرهنگی و هنری را در شهر یزد فراهم کنند، تأکید کرد: ایجاد رغبت برای مردم، ایجاد امنیت لازم به منظور برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری و داشتن زبان تشکر از مردم، مهمترین رسالت مسئولان و مدیران استان در راستای حمایت از توسعه اجتماعی و فرهنگی جامعه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار