مدیر عامل آب منطقه‌ای یزد:
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای یزد مشارکت عمومی و فرهنگ‌سازی از اولویت‌های مهم شرکت آب منطقه‌ای استان جهت نجات منابع آب زیرزمینی است.
کد خبر: ۵۶۴۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵ 10 February 2018

«محمدمهدي جوادیان‌زاده» در آخرين نشست شورای حفاظت از منابع آب زیرزمینی و دهمین جلسه شورای هماهنگی دشت پایلوت شهرستان ابرکوه، اظهار كرد: مصرف بی‌رویه یک رفتار نادرست است و از فرهنگ غلط اسراف کردن نشأت گرفته چرا که فرهنگ درست مصرف کردن در جامعه نهادینه نشده است . 

وي افزود: مشارکت عمومی و فرهنگ‌سازی از اولویت‌های مهم شرکت آب منطقه‌ای استان جهت نجات منابع آب زیرزمینی است.

جواديان‌زاده گفت: نیاکان ما، یزد را در دل کویر بوجود آوردند و با توکل، تدبر، تعقل و تطبیق آن را توسعه دادند و کشاورزان در گذشته مدیریت آب را خود برعهده داشتند و به نحو احسن آن را انجام می‌دادند و ما می‌خواهیم این مدیریت را با اجرای طرح تحویل حجمی آب و ایجاد تشکل‌های آب بران به خود کشاورزان بازگردانیم . 

این مقام مسئول ادامه داد: اکنون در جایگاه خوبی قرار داریم چرا که مردم بیشتر با مسئله کم بود آب آشنا شده‌اند و ما با اجرای گام به گام و اجرای طرح داناب در مدارس، فرهنگ درست مصرف كردن را در جامعه نهادینه می‌سازیم که خوشبختانه از بهمن‌ماه این طرح در شهرستان ابرکوه هم با جدیت آغاز شده است . 

جوادیان‌زاده اظهار كرد: ما باید به توسعه پایداری دست پیدا کنیم که در آن توسعه، معیشت کشاورزان، محیط‌زیست و آب‌های زیرزمینی حفظ شود و آسیبی به کسی وارد نشود . 

«محمد کاظمی‌نسب» فرماندار ابرکوه اظهار كرد:  فرهنگ اشتباه  50 سال گذشته در مورد مصرف آب و  بی‌توجهی عده‌ای از مسئولان، وضعیت  بی‌آبی را  تشدید کرده  است . 

وي افزود: در چند سال گذشته برای فرهنگ‌سازی برنامه‌های خوبی تهیه و اجرا شده  است . 

«محمدحسین باقري» ريیس اداره منابع آب ابرکوه نيز در اين مراسم گزارشی از وضعیت بارندگی‌ها و خشکسالی‌های اخیر ارائه و اظهار كرد: بارندگی‌ها در شهرستان ابرکوه نسبت به بلندمدت 85 درصد کاهش داشته و در سال آبی جاری تا نیمه بهمن ماه، شهرستان ابرکوه جزء 30 ایستگاه خشک کشور با 4.3 میلیمتر  بارندگی بوده  که شش ایستگاه در استان  جزء این 30 ایستگاه کشور است.

وي حجم کل کسری تجمعی آب‌خوان ابرکوه را يك ميليارد و 182 میلیون مترمکعب اعلام کرد و در همین راستا ضرورت حفظ و حراست از منابع آب‌زیرزمینی و اتخاذ تدابیر لازم جهت احیاء سفره آب زیرزمینی را خواستار شد . 

باقري در پایان سخنانش  از  نصب 88 درصدی کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی این شهرستان خبر داد و بیان کرد: اجرای طرح خاموشی زمستانه و تعیین تکلیف کلیه چاه‌های غیرمجاز در سه سال گذشته از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در راستای طرح ملی احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در شهرستان ابرکوه بوده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار