معاون رییس جمهوری:
معاون اقتصادی رئیس جمهوری گفت: فضای روشنفکری کشور باید به راه حل گرایی سوق داده شود و در این بین دانشگاه ها نقش مهمی دارند.
کد خبر: ۵۶۴۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴ 12 February 2018

به گزارش تابناک یزد، محمد نهاوندیان، عصر یکشنبه در جمع کارکنان و روسای دانشگاهها و مراکز آموزش عالی یزد افزود: دانشگاه ها باید برای پویایی، نیروهای کار آفرین تربیت و از این طریق به رسالت خود عمل کنند.
وی با تاکید بر عزم جدی دولت بر حمایت از تولید، ادامه داد: دولت وظیفه ایجاد فضای کسب و کار دارد اما اگر کارآفرینان نباشند اقدامات دولت، هزینه بی حاصل است.
بنابه گزارش ایرنا، معاون اقتصادی رئیس جمهوری همچنین بر ایجاد ارتباط بین پژوهش، سیاست گذاری و اجرا تاکید کرد و افزود: سیاستگذاری باید مبتنی بر تحقیق باشد و با حوزه اجرایی ارتباط برقرار کند.
نهاوندیان با بیان اینکه بسیاری از فعالیتها باید به صورت ریشه ای استخراج شود، گفت: اگر در گذشته فقط استانهای یزد و کرمان کمبود آب داشتند اکنون اکثر شهرهای کشور با این مشکل مواجه هستند و اگر 20 سال پیش به این موضوع توجه و درباره بهره وری از آب برنامه ریزی می شد کشورمان اکنون با این مشکل مواجه نبود. 
وی ادامه داد: یکی از اولویتهای معاونت اقتصادی ریاست جمهوری همکاری با دانشگاه های مختلف در فعالیتهای آینده پژوهی است و توقع داریم در دانشگاههای یزد نیز به این مهم توجه جدی شود. 
نهاوندیان تصریح کرد: باید حافظه تاریخی ملت و نسل آینده تقویت شود تا اشتباهات گذشته تکرار نشود. 
معاون رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه دولت یازدهم همه تلاش خود را برای ثبات اقتصادی و ثبات در بازار به کار گرفته، ادعای گران شدن ارز توسط دولت را بی اساس خواند. 
وی افزود: مگر می شود دولتی که همه تلاش خود را برای کاهش تورم بکار گرفته و تورم 40 درصد را به زیر 10 درصد رساند، به دنبال بالابردن نرخ ارز باشد؟. 
وی با تبیین برخی برنامه های دولت در حوزه اقتصاد خاطر نشان کرد: در طرح بازآفرینی شهری حدود 200 هزار شغل ایجاد می شود؛ باید بذر امید در جامعه پاشیده شود و آینده مثبت ترسیم کنیم. 
رئیس دانشگاه یزد نیز در این نشست شمار دانشجویان این استان را 80 هزار نفر عنوان کرد و گفت: جمعیت دانشجویی یزد به نسبت جمعیت به دانشجو در کشور دوم است. 
محمدصالح اولیا افزود: مهاجرت نخبگان و ظرفیتهای خالی دانشگاه ها از جمله مشکلاتی است که باید برای رفع آنها چاره اندیشی شود. 
سیدابوالفضل موسوی نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی هم با یادآوری کم شدن شمار دانشجویان در کشور گفت: اگر قرار بر کاهش ظرفیت دانشگاه هاست، این تصمیم در خصوص دانشگاه های تهران اتخاذ شود. 
در این نشست شماری از استادان دانشگاه و فعالان اقتصادی نیز به بیان دیدگاه های خود در حوزه اقتصاد پرداختند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار