معاون شهردار مطرح كرد:
معاون خدمات شهري شهرداري يزد با اشاره به جمع‌آوري و دفن بهداشتي روزانه 350 تن زباله از سطح اين شهر، پيچيدن نسخه مناسبي براي دفع زباله‌هاي شهر را در اولويت برنامه‌هاي اين بخش ذكر كرد.
کد خبر: ۵۶۴۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷ 12 February 2018

به گزارش تابناک يزد، «حسين صالحيان» در جمع خبرنگاران با اشاره نوسازي تمام ناوگان مديريت خدمات شهري و انعقاد قرارداد با پنج پيمانكار در جهت جمع‌آوري زباله‌هاي سطح شهر، اظهار كرد: در حال حاضر روزانه 350 تن زباله اعم از خشك و تر از سطح شهر جمع‌آوري و به صورت اصولي دفن مي‌شود . 

وي با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سال نو و موضوع خانه‌تكاني شهروندان كه منجر به توليد زباله بيشتر در شهر مي‌شود، هفته سوم اسفندماه را هفته خانه‌تكاني خواند و از شهورندان خواست تا ضايعات خود را در اين بازه زماني و يك هفته مانده تا پايان سال درب منازل قرار دهند تا شهر در شب عيد با انبوهي از زباله مواجه نشود . 

بنابه گزارش ايسنا – منطقه يزد، صالحيان از تدارك سطل‌هاي زباله در معابر شهر به ويژه در هسته مركزي شهر با اختصاص اعتبار مورد نياز در بودجه سال آينده خبر داد و گفت: البته نكته حائز اهميت در اين رابطه همگن بودن آنها با ديگر تاسيسات شهري است كه مورد تاكيد مجموعه شهرداري نيز قرار دارد . 

وي گفت: البته در رابطه با دفن بهداشتي‌تر زباله‌هاي شهر نيز در حال رايزني با مديريت پسماند شيراز براي ارائه خدمات بهداشتي و بهتر هستيم . 

معاون خدمات شهري شهرداري راجع به سرانجام كارخانه كمپوست نيز گفت: در واقع در بازه‌اي از زمان كه موجي از ساخت كارخانه‌هاي كمپوست برخي از شهرهاي كشور را فرا گرفته بود، يزد نيز چنين تصميمي را اخذ كرد در حالي كه در آن زمان نيز بهترين روش توليد برق از زباله از طريق استحصال گاز متان با دفن زباله‌ها بود . 

وي ادامه داد: به دنبال اين تصميم قرار شد كه تكنولوژي اين واحد از خارج از كشور وارد شود ولي يك شركت داخلي ادعاي اين توانمندي را مطرح كرد لذا در راستاي حمايت از صنايع داخلي با آن وارد مذاكره شدند ولي اين واحد در نهايت موفق به اجراي طرح نشد . 

صالحيان گفت: در حال حاضر مشغول رايزني و مذاكره با تعدادي از كارشناسان هستيم تا در وهله اول نسخه مناسبي براي دفع زباله‌هاي شهر پيچيده شود و سپس براي كارخانه كمپوست و سرانجام آن تصميم‌گيري كنيم . 

وي يكي مديريت‌هاي تحت پوشش اين معاونت شهرداري را مديريت پسماند خواند و گفت: اين حوزه در چندين بخش اعم از آموزش و فرهنگ‌سازي در رابطه با توليد زباله و تفكيكي آن از مبدا و نيز مديريت محل دفن زباله و  غيره فعاليت مي‌كند .

به گفته وي، در حال حاضر روزانه به طور متوسط قريب 9 تن پسماند خشك در شهر يزد از درب منازل جمع‌آوري مي‌شود . 

صالحيان عنوان كرد: قرار است با همكاري سازمان فاوا شهرداري و با اجراي طرح كارت شهروندي، پس از تحويل زباله‌هاي خشك به ايستگاه‌هاي تعبيه شده در سطح شهر، كارت‌هاي شروندان براي خريد از برخي مغازه‌هاي شهر مهيا شود . 

وي در رابطه با موضوع مزاحمت‌هاي سگ‌هاي ولگرد در برخي مناطق شهر نيز اظهار كرد: تا چندي پيش اين سگ‌ها از طريق گلوله تلف مي‌شدند ولي با ابلاغ وزارت كشور از اين پس موضوع نگهداري، درمان و عقيم‌سازي آن مطرح است كه در يزد اين امر از طريق تعدادي از حاميان حيوانات در حال انجام است . 

معاون خدمات شهري شهرداري يزد با تاكيد بر اين كه سگ‌هاي بلاصاحبي كه روي گوش آنها پلاك‌هايي نصب شده فاقد بيماري و عقيم‌سازي شده‌اند و خطري براي شهروندان ندارند، گفت: تشكل مذكور كه اقدام به زنده‌گيري و عقيم‌سازي آنها زير نظر دامپزشك مي‌كند، اخيراً شماره ثبت دريافت كرده لذا شهرداري به لحاظ قانوني امكان امضاي قرارداد با آن را كسب كرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار