کمیته امداد استان یزد از سال 1370 تاکنون نسبت به فراهم‌سازی زمینه ازدواج 24 هزار و 222 نوعروس تحت حمایت، ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار و نوعروسان نیازمند غیر تحت حمایت اقدام کرده است .
کد خبر: ۵۶۴۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸ 12 February 2018

به گزارش تابناک يزد، «محمدحسین جمالپور» معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان با بیان این که کمک به تأمین جهیزیه و هزینه ازدواج مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند از جمله اقدامات حمایتی این نهاد برای تحکیم بنیان خانواده است، گفت: کمیته امداد استان یزد از سال 1370 تاکنون نسبت به فراهم‌سازی زمینه ازدواج 24 هزار و 222 نوعروس تحت حمایت، ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار و نوعروسان نیازمند غیر تحت حمایت اقدام کرده است . 

وي ادامه داد: بیش از 11 میلیارد و 700 میلیون تومان از سال 70 تاکنون توسط این نهاد برای کمک به تامین جهیزیه نوعروسان نیازمند هزینه شده است . 

بنابه گزارش ايسنا – منطقه يزد، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان در ادامه به عملکرد بخش بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد استان در 39 سال گذشته اشاره کرد و گفت: این نهاد طرح بیمه درمان مبتنی بر پزشک خانواده را به ‌عنوان نظام بیمه‌ای نوین و برتر با هدف تأمین امکانات بیمه خدمات‌درمانی اقشار نیازمند برگزید و بیش از 28 میلیارد تومان برای هزینه‌های بهداشت و درمان مددجویان تحت حمایت طی این مدت پرداخت کرد . 

جمال‌پور ادامه داد: هم‌اکنون هشت هزار و 470 نفر از اقشار نیازمند جامعه تحت حمایت بیمه خدمات درمانی کمیته امداد استان یزد قرار دارند که پنج هزار و 452 نفر از این تعداد سرپرست خانوار هستند . 

وی یکی از اقدامات ارزشمند این نهاد برای گشایش مشکلات و گره‌های زندگی محرومان را اعطای وام‌های قرض‌الحسنه عنوان کرد و افزود: طی 39 سال از عمر با برکت کمیته امداد 47 میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه کارگشایی به 72 هزار و 819 خانوار نیازمند و تحت حمایت در استان یزد پرداخت ‌شده است . 

معاون کمیته امداد استان یادآور شد: ایتام، بی‌سرپرستان، ازکارافتادگان، سالمندان و بیماران ازجمله مددجویان تحت حمایت این نهاد هستند و هم‌اکنون 22 هزار و 276 خانوار با جمعیت 39 هزار و 553 نفر از خدمات حمایتی کمیته امداد استان استفاده می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار