مسئول امور مالی شهرداری ابرکوه با اشاره بودجه 100 ميليارد ريالي سال آينده شهرداري، گفت: البته سکان‌دار جدید شهرداری ابرکوه با بدهی 17 میلیارد ریالی دوره قبل کار سختی را پیش رو خواهد داشت.
کد خبر: ۵۶۴۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸ 12 February 2018

به گزارش تابناک یزد، «علیرضا احسان فر» اظهار کرد: به استناد بند دو از مصوبه شماره ۶۳۶ شورای اسلامی شهر و ضرورت اعلام میزان بدهی شهرداری، میزان بدهی نقدی شهرداری ابرکوه از دور قبل مبلغی بالغ ‌بر 17 میلیارد و 336 میلیون و 374 هزار ریال، معادل ۱۱۲ فقره بدهی نقدی است . 

وي اذعان کرد: حدود ۲۰ درصد از بودجه سال ۱۳۹۶ بدهی نقدی شهرداری و تعهدات مالی از دور قبل است که اسناد آن به شورای اسلامی شهر ابرکوه ارسال شده است که این میزان بدهی نشان از کارِ بسیار دشوار مدیریت جدید به ‌منظور وصول بودجه سال ۹۶ دارد . 

بنابه گزارش ایسنا - منطقه یزد، احسان فر ادامه داد: اسناد خزانه و اوراق موجود در شهرداری حدود یک میلیارد تومان است که از فصل بدهی دستگاه‌های اجرایی دولت به شهرداری‌ها بوده و تا اسفندماه سال ۹۷ قابل وصول نیست. ضمن اینکه افزایش درصد ردیف مالیات بر ارزش افزوده که از مصوبات خوب قانون بودجه ششم توسعه کشور است ارتباطی به مدیریت شخص یا اشخاص نداشته و عامل آن قوانین موجود است . 

مسئول امور مالی شهرداری خاطرنشان کرد: میزان طلب شهرداری از دیگر نهادها نیز در حال پیگیری و بررسی است که جزء میزان دارایی نقدی شهرداری محسوب نشده و عملاً با آرای رسمی مراجع، قابل وصول است که این فرآیند بعضاً چند سال به طول می‌انجامد . 

احسان فر در ادامه ضمن تقدیر از تلاش‌های شهرداران و اعضای شورای شهر در ادوار گذشته و حال، تصریح کرد: با وجود تمامی مشکلات و موانع، بودجه سال 97 شهرداری ابرکوه به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال خواهد رسید که امید است بتوان با طرح‌ها و برنامه‌های دقیق آن را وصول کرد . 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار