فرمانده سپاه الغدیر یزد خبر داد؛
فرمانده سپاه الغدیر یزد با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین اقشار مختلف جامعه به ویژه دانش‌آموزان، گفت: کنگره ملی شهید شاخص دانش آموزی«شهید محمدحسین ذوالفقاری»، چهارشنبه 25 بهمن ماه در یزد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۶۵۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲ 12 February 2018

سردار«فتح الله جمیری» در نشست خبری که به منظور اعلام برنامه‌های کنگره ملی شهید شاخص دانش‌آموزی کشور «شهید محمدحسین ذوالفقاری» برگزار شده است، اظهار کرد: فرهنگ شهید و شهادت باعث پیشرفت نظام و انقلاب اسلامی در نقاط  و حوزه‌های مختلف است.

وی با اشاره به حضور پرشور اقشار مختلف جامعه در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن، افزود: مردم ایران اسلامی همیشه با روحیه ولایت‌مداری پشتیبان نظام بودند.

فرمانده سپاه الغدیر یزد در ادامه با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهید «محمدحسین ذوالفقاری» به عنوان شهید شاخص دانش‌آموزی کشور در استان، گفت: شهید ذوالفقاری به دلیل شرایط خاص سنی و نحوه شهادت، از بین شهدای شاخص تمام استان‌های کشور به عنوان شهید شاخص کل کشور انتخاب شده است.

این مقام مسئول با بیان این‌که کنگره ملی روز چهارشنبه 25 بهمن ماه به مدت یک روز با حضور سردار «سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در محل پردیس بین‌الملل علوم پزشکی یزد برگزار می‌شود.

جمیری خاطرنشان کرد: از 24 استان کشور، 13 نرم افزار موبایلی، سه هزار عکس با موضوع شهید و شهادت، 100 دلنوشته، بیش از 100 ویدئو کلیپ با موضوع شهید ذوالفقاری به دبیرخانه ارسال شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که 36 هزار شهید دانش‌آموز در دوران دفاع مقدس داریم، اظهار کرد: از تعداد کل شهدای دانش‌آموزی دفاع مقدس 762 شهید مربوط به استان یزد هستند.

فرمانده سپاه الغدیر یزد انتقال ارزش‌های شهید و شهادت به دانش‌آموزان را یکی از مهمترین اهداف برگزاری این کنگره است، تأکید کرد: اصحاب رسانه باید سعی کنند با نقش آفرینی منسجم و موثر فرهنگ ایثار و شهادت را بین نسل جدید نهادینه کنند.

سرهنگ «محمدحسن اسلامی» مسئول بسیج دانش‌آموزی استان یزد با بیان این‌که در این کنگره چهار کمیته تخصصی راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: کمیته اجرایی، پشتیبانی، تولید محتوا و کمیته تشریفات، کمیته‌های تشکیل شده در این کنگره بوده است.

وی در ادامه با اشاره به این‌که تاکنون بیش از 30 مراسم تبیینی با عنوان پیش کنگره در استان یزد برگزار شده، است، برگزاری دوره‌های آموزشی و فرهنگی بین دانش‌آموزان مدارس مختلف استان در دستور کار بسیج دانش‌آموزی استان یزد است.

برگزاری صبحگاه شهدا روزهای دوشنبه در مدارس یزد

«علی سرداری» معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش یزد، ارزش‌گذاری به مقام شامخ شهدا را از دیکر اهداف عالی برگزاری کنگره ملی شهید ذوالفقاری دانست و بیان کرد: نسل جوان امروز باید ارتباط نزدیک و آشنایی کاملی با ایثارگران دیروز انقلاب اسلامی داشته باشند.

وی با بیان این که روزهای دوشنبه تمام مدارس استان مراسم صبحگاهی با عنوان شهدا برگزار می‌کنند، افزود: آشنایی با زندگی دنیوی و سیره شهدا مهمترین هدف برگزاری مراسم صبحگاه شهدا در مدارس استان یزد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار