در راستای تحقق اصل50 قانون اساسی مبنی بر حفاظت از محیط زیست به عنوان یک وظیفه عمومی اراده کل آموزش و پرورش استان و شهرداری یزد تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند .
کد خبر: ۵۶۵۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱ 13 February 2018

«عباسعلی دانافر» در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری اداره کل آموزش و پرورش با شهرداری یزد، بر بحث آموزش‌های غیر مستقیم تأکید کرد و گفت: تا سر حد امکان از تمام پتانسیل‌ها و تجهیزات نرم‌افزاری و سخت افزاری برای ارائه این آموزش‌ها استفاده می‌کنیم .

وی افزود: امیدواریم بحث کاهش تولید زباله، بازمصرف و بازیافت زباله که ازاهداف این تفاهم نامه می‌باشد از طریق آموزش به دانش‌آموزان و انتقال دادن آنها به خانواده هایشان میسر گردد .

مدیرکل آموزش و پرورش یزد هدف از تحقق این تفاهم‌نامه را دانش‌افزایی برای ترویج فرهنگ، اخلاق و سواد محیط زیست شهری در بین جامعه دانست و تصریح کرد: نسل جوان و نوجوان به عنوان یک اصل از اصول حقوق شهروندی و یکی از ارکان مهارتهای زندگی مهمترین جامعه هدف توسعه اجتماعی هستند.

وی ادامه داد: نهادینه کردن فرهنگ تفکیک پسماند تر از خشک، عدم استفاده از ظروف یکبار مصرف و جایگزین کردن ظروف شیشه ای و فلزی، کاهش تولید پسماند در مدارس افزایش سطح مشارکت اجتماعی جامعه دانش‌آموزی کشور در انجام طرح‌ها و برنامه‌های زیستی در دوره ابتدایی و پیش دبستانی و آموزش غیر مستقیم از طریق دانش آموزان از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

«مهدی جمالی‌نژاد» شهردار یزد با بیان اقداماتی در بخش سخت‌افزاری توسط شهرداری گفت: ساخت وسازهای سطح شهر، کارهای عمرانی، توسعه معابر درسطح شهر، جمع آوری زباله وغیره ازجمله کارهای دیگر شهرداری است .

وی تصریح کرد: شهرداری صرفا ساخت وساز تنها نیست و مسائل فرهنگی را نیز شامل می شود که مسائل فرهنگی جنبه های مختلفی دارد از جمله آموزش شهروندی که خیلی از هزینه ها را در سطح شهر کم می کند

شهردار اظهار کرد:‌ با فرهنگ سازی خیلی ازاقدامات شاخص شهرداری تسریع می شود و در عین حال درابتدای ورود باید دربین همکاران اعتماد سازی کنیم وهمگرایی داشته باشیم و تلاش براین است که خودمان را آماده کنیم و بهترین جایی که می شود فرهنگ سازی را از آنجا آغاز کرد مدارس و بالاخص آموزش وپرورش است .

وی گفت:در تفاهم نامه‌ای که نوشتیم بندهایی آمده است که آموزش و پرورش و شهرداری را موظف می‌کند برای همکاری‌های تنگاتنگ در موضوعات مختلف و خدمات شهری گامی موثر بردارند. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار