فرمانده سپاه الغدیر استان یزد:
فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به مشکلات شهرک طوبی یزد گفت: مشکلات این شهرک ۱۲ سال است که حل نشده اما در تلاش برای رفع این مشکل با کمک شهرداری هستیم.
کد خبر: ۵۶۵۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹ 13 February 2018

به گزارش تابناک یزد، سردار فتح‌الله جمیری پیش از ظهر امروز در نشست خبری کنگره شهید شاخص حوزه دانش‌آموزی، شهید محمد حسین ذورالفقاری در یزد ضمن قدردانی از حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار داشت: دشمنان ما هرگاه خواسته‌اند ضربه‌ای به انقلاب اسلامی ایران وارد کنند، ملت ایران در صحنه حاضر شده‌اند و راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز یک‌بار دیگر حضور همیشه در صحنه مردم را به اثبات رساند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس گزارش‌های موجود امسال میزان حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نسبت به سال گذشته از افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی برخوردار بوده است، افزود: مردم به رغم تبلیغات سوء دشمن، هر سال حضوری پررنگ‌تر در این راهپیمایی‌ دارند.

بنابه گزارش خبرنگار مهر، جمیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری کنگره شهید شاخص کشور در استان یزد اظهار داشت: برای معرفی شاخص در سال‌های مختلف، همه استان‌ها مدارک مرتبط با شهدای شاخص خود را به تهران ارسال می کنند و بر اساس جمع بندی و نتیجه گیری نهایی، شهید شاخص کشور معرفی می شود.

وی با بیان اینکه امسال شهید محمدحسین ذوالفقاری از استان یزد به عنوان شهید شاخص کشور معرفی شده است،‌ افزود: این شهید والامقام با ۱۲ سال سن، کم‌سن‌ترین شهید دوران دفاع مقدس بوده است.

جمیری با بیان اینکه این شهید والامقام در ماه محرم به دنیا آمد و در ماه محرم نیز به درجه رفیع شهادت نائل شد، عنوان کرد: کار این شهید در جبهه‌ها سقایی بود و این شهید صغیر به جهاد کبیر رسید.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با بیان اینکه در کل کشور ۳۶ هزار شهید دانش آموز داریم که ۸۶۲ مورد آن متعلق به استان یزد است، افزود: تقریبا یک چهارم شهدای کشور و شهدای استان یزد از قشر دانش آموزان بوده اند.

وی بیان کرد: تلاش و هدف اصلی ما این است که با برگزاری مراسم های مختلف، فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جدید منتقل کنیم و معتقدیم آنچه باید بعد از این برنامه ها استمرار داشته باشدف ترویج فرهنگ شهادت است.

جمیری در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوالی مبنی بر شایعاتی که در مورد استمرار فعالیت وی در استان بوشهر به رغم بر عهده گرفتن مسئولیت فرماندهی سپاه الغدیر استان یزد بیان کرد: در بوشهر هیچ مسئولیتی ندارم و قبل از اینکه من در استان یزد معارفه شود، فرمانده جدید سپاه بوشهر معارفه شد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در بخش دیگری از این نشست در مورد شهرک طوبی و مشکلات موجود در این شهرک بیان کرد: مشکلات این شهرک، بحث ۱۲ ساله ای است در طول سالها حل نشده و مردم این شهرک که بخشی از آنها کارکنان سپاه و برخی دیگر نیز از سایر مردم هستند، با مشکلاتی در زمینه خدمات و امکانات شهری مواجه هستند.

وی بیان کرد: طبق قانون شهرداری باید در این شهرک، فضای آموزشی، مذهبی و ورزشی ایجاد و حقوق شهرداری نیز پرداخت شود که با پیگیری های انجام شده و مذاکرات صورت گرفته، بخشی از موارد را به صورت نقدی و برخی دیگر را در قالب واگذاری زمین حل خواهیم کرد و شهرداری نیز متعهد شده امکانات مورد نیاز را به این شهرک ارائه کند.

جمیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش رسانه ها در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: کارهای جدی و بزرگی به ویژه در حوزه دانش آموزی در حال انجام است اما برابر ما، دشمن نیز در حال انجام کار  است و در این میان، رسالت رسانه ها است که اثرگذاری این برنامه ها را در سطح جامعه بالا ببرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار