مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، با تاکید بر لزوم تقویت صنعت گردشگری در یزد، از رشد 32 درصدی آمار گردشگران خارجی یزد در 9 ماهه گذشته امسال خبر داد.
کد خبر: ۵۶۷۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ 18 February 2018

«فاطمه دانش‌یزدی» با اشاره به پیشینه کهن شهر تاریخی یزد، اظهار کرد: بافت تاریخی یکدست، دست نخورده و اماکن فرهنگی متفاوت این شهر موجب جذب توریست و رضایت آنان از سفر به یزد می‌شود .

وی با بیان این‌که در 9 ماهه گذشته سال جاری، استان یزد پذیرای یکصد و ده هزار نفر گردشگر خارجی بوده است، افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 32 درصدی حضور گردشگران را در سال 96 نشان می‌دهد .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، ادامه داد: بیشترین بازدیدکنندگان از ملیت‌های فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، اسپانیایی، چینی و هلندی بودند .

وی با اشاره به تنوع جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان، تصریح کرد: سبک معماری، بافت زنده و پویا یزد به خصوص پس از ثبت جهانی همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است .

وی با تاکید بر تقویت جایگاه استان در بحث گردشگری و تاثیر آن در شکوفایی اقتصادی یزد، اظهار کرد: با توجه به این‌که گردشگری صنعتی بدون آلودگی، بدون نیاز به آب فراوان و مصرف انرژی‌های فسیلی است، بازدهی بسیار سریعی دارد .

این مقام مسئول، در پایان خاطرنشان کرد: لازم است برای موفقیت در این حوزه همه مسئولین همکاری کنند چرا که بهره‌گیری از پتانسیل‌های گردشگری مستلزم عزم ملی و توجه ویژه به این صنعت است .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار