معاون وزیر تعاون در یزد خواستار شد
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه جوانان ایرانی با استفاده از فعالیت‌های دانش‌بنیان برای کشور ثروت تولید می‌کنند، گفت: خانه‌های نوآوری و فناوری در کشور تقویت شوند.
کد خبر: ۵۶۷۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳ 18 February 2018

سیدحمید کلانتری ظهر امروز در هفتمین رویداد ملی استارتاپ در شهر هوشمند یزد که از سوی تعاونی پیشگامان یزد برگزار شد، اظهار داشت: امروز ما در جهان شاهد جابه‌جایی قدرت هستیم و آن کشوری که دانش بیشتر داشته باشد، از قدرت بالاتری هم بهره مند می شود.

وی ادامه داد: در طول یک قرن اخیر، تغییراتی که در جهان رخ داده برابر است با تمام تغییرات و اتفاقاتی که در در طول تاریخ جهان به وقوع پیوسته و دلیل این رشد و پیشرفت بسیار زیاد هم ظهور علوم جدید است.

وی ادامه داد: الان کشورهای پیشرفته جهان بر روی تولید ثروت از منابع انسانی اقدامات بسیار گسترده‌ای انجام داده‌اند به گونه‌ای که 64 درصد ثروت این کشورها از منابع انسانی تامین می‌شود در حالی که این میزان الان در کشور ما 34 درصد است و مابقی ثروت کشور از طریق منابع طبیعی و فیزیکی تامین می‌شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: این میزان باید تغییر کند و جابه‌جایی در نسبت تولید ثروت در ایران به وقوع بپیوندند و باید تمام تلاش خود را به کار بندیم که سهم تولید ثروت از منابع انسانی افزایش پیدا کند.

کلانتری با اشاره به مخالفت‌هایی که از سوی برخی افراد در برابر تکنولوژی‌های و علوم دانش‌بنیان صورت می‌پذیرد اشاره کرد و گفت: این مخالفت‌ها در صورتی رخ می‌دهد که هیچ چاره‌ای جز پذیرش علوم جدید و فناوری‌های دانش‌بنیان وجود ندارد.

وی به تجمع امروز تاکسی رانان یزد در مقابل استانداری و بسته شدن میدان امام حسین(ع) یزد در اثر این تجمع اشاره کرد و گفت: امروز تاکسی‌های سنتی در مخالفت با تکنولوژی تاکسی‌های اینترنتی تجمع کردند در حالی که چاره‌ای جز پذیرش این پدیده در جامعه نیست.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: امروز برعکس آنچه که گفته می‌شود فرزندان ایران به دلیل نداشتن امید پس از تحصیلات به دنبال مهاجرت به کشورهای دیگر هستند، مشاهده می‌کنیم که خانه‌های نوآوری و فناوری در اطراف دانشگاه صنعتی شریف راه‌اندازی شده و جوانان بسیاری در این خانه‌ها مشغول به فعالیت هستند.

کلانتری بر تقویت و حمایت از چنین فعالیت‌هایی تاکید کرد و گفت: این چنین فعالیت‌هایی برای کشور ما ثروت و قدرت به دنبال دارد و باید در مسیری حرکت کنیم که کشور در مسیر توسعه به صورت جدی‌‌تر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه امروزه در جهان شرکت‌های آی‌تی محور از قدرت بسیار بالایی برخودار هستند، گفت: اگر در گذشته پنج شرکت برتر و قدرتمند جهان شرکت‌های نفتی بودند، امروز این قدرت به شرکت‌های آی‌تی رسیده و پنج شرکت بزرگ جهان، شرکت‌های آی‌تی محور هستند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار