یزد به عنوان نامزد پایتخت کتاب ایران انتخاب شد
کد خبر: ۵۶۷۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷ 18 February 2018

مهدی جمالی‌نژاد ظهر امروز در هفتمین رویداد ملی استارتاپ دمو شهر هوشمند یزد با اشاره به اینکه جنس شهرها نسبت به گذشته تغییر کرده اظهار داشت: الان حدود 110 سال از عمر شهرداری‌ها در ایران می‌گذرد.

وی خاطرنشان کرد: یک زمانی شهرداری‌ها در کشور به دستگاه‌های خدماتی شناخته می‌شدند ولی الان با گذشت زمان و پیچیده شدن موضوعات، این جنس متفاوت شد و از جنس صرف خدماتی خارج شده است.

شهردار یزد با اشاره به اینکه تفاوت جنس شهرها سبب شده که به هیچ عنوان نتوان با ابزارهای قرن 20 شهرداری‌ها و مدیریت شهری در قرن 21 را چرحاند و مدیریت کرد.

جمالی‌نزاد با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بسیار زیاد یزد گفت: استان یزد به لحاظ فناوری‌های دانش‌بنیان جزو استان‌های برتر کشور به حساب می‌آید و به ویژه با توجه به بعد جهانی که شهر یزد دارد، این قابلیت‌ها نمود بسیار بیشتری دارد.

وی در ارتباط با برگزاری هفتمین رویداد ملی استارتاپ دمو شهر هوشمند یزد اظهار داشت: شبکه شدن اطلاعات بسیار ارزشمند می‌تواند در ارتقای همه استان‌ها و شهرها نقش داشته باشد و یقینا شهر یزد هم که از گذشته‌های دور به عنوان شهر جهانی شناخته شده، می‌تواند این امر را تسریع کند.

شهردار شهر جهانی یزد با اشاره به اینکه شهر یزد جزء دو شهر منتخب پایتخت کتاب سال شده، علاوه بر اینکه اظهار امیدواری کرد که یزد به عنوان پایتخت کتاب کشور انتخاب شود و افزود: خیلی ارزشمند است که بین 1260 شهر و همچنین بین کلان شهر‌ها و مراکز استان‌ها این افتخار نصیب یزد شود.

شهردار یزد خاطرنشان کرد: قطعا این چنین همایش‌ها و استارتاپ‌هایی نقش بسیار مهمی در توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان به ویژه در حوزه شهر هوشمند که نیاز امروزه تمام شهرها است ایفا می‌کند.

وی گفت: امیدواریم که بتوانیم دوره‌های بعدی چنین رویدادهای بسیار مهم و فراگیری را میزبانی کنیم و زمینه‌ای  را فراهم نماییم که بخش قابل توجهی از خدمات در یزد برگزار شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار