پسردانشجو که با راه‌اندازی نرم‌افزار صیغه‌ یاب، حساب کاربران اینترنتی را خالی می‌کرد، بازداشت شد. متهم به بهانه پرداخت هزینه دانلود برنامه اطلاعات حساب طعمه‌هایش را به دست می‌آورد.
کد خبر: ۵۶۷۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶ 18 February 2018

هفته گذشته مرد جوانی با حضور در پلیس فتای استان خراسان رضوی از هک شدن حساب بانکی‌اش و سرقت یک میلیون تومان خبر داد.

با تشکیل پرونده در این‌باره و تحقیقات اولیه از شاکی معلوم شد او با دیدن یک نرم‌افزار صیغه‌ یاب در تلگرام مبلغ 1900 تومان اینترنتی پرداخت کرده، اما بعد از دو روز زمانی که موجودی حسابش را بررسی کرده، متوجه شده یک میلیون تومان از حساب‌‌بانکی‌اش برداشت شده است.

جست‌وجو‌ها برای رازگشایی از این ماجرا ادامه داشت تا این که افراد دیگری نیز با حضوردر پلیس فتا شکایت‌هایی مشابه مطرح کردند. تحقیقات از این افراد نشان می‌داد آنها بعداز آن که نرم‌افزار صیغه‌یاب را خریده‌اند موجودی حساب‌هایشان خالی شده است.

سارق اینترنتی تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و دو روز پیش بازداشت شد. متهم 23 ساله که دانشجوی ترم اول رشته رایانه بود ، برای ادامه تحقیقات به پلیس فتای استان خراسان رضوی منتقل شد.

او ابتدا اظهاراتی ضد و نقیض مطرح کرد و مدعی شد دست به سرقت نزده و اشتباهی بازداشت شده است اما در جریان تحقیقات زمانی که متوجه شد ماموران حساب اینترنتی او را بررسی کرده ومتوجه جا به جایی پول‌هایی که او از راه دزدی به دست آورده، شده‌اند سکوت خود را شکست و به سرقت‌های اینترنتی اعتراف کرد.

متهم به افسر تحقیق گفت‌: یک روز دوستم نرم‌افزار صیغه‌یاب را در تلگرام دانلود کرد و به من نشان داد. بعد هم گفت اگر نمونه قلابی آن را طراحی و در تلگرام منتشر کنم می‌توانم اطلاعات حساب بانکی کاربران را به دست بیاورم و از حسابشان سرقت کنم. من هم قبول کردم و برای یکشبه پولدار شدن این نرم‌افزار را راه اندازی کردم. برای این که کاربران بیشتری را برای بازدید و دانلود این نرم‌افزار تشویق کنم وانمود کردم برای دانلود این نرم‌افزار فقط 1900 تومان باید اینترنتی بپردازند. همین باعث می‌شد افراد برای پرداخت پول، به سایت جعلی بانک که ساخته بودم، بروند.

متهم جوان ادامه داد‌: آنها گمان می‌کردند این پول از حسابشان برداشت شده است اما من با این ترفند اطلاعات موجودی حسابشان را ثبت می‌کردم. بعد هم طوری نرم‌افزار را در تلگرام راه‌اندازی کرده بودم که بسرعت فیلتر شود و قابل دسترس نباشد. بعد از آن موجودی‌شان را به صورت اینترنتی خالی می‌کردم. این پول‌ها را علاوه بر خوشگذرانی صرف هزینه‌های دانشگاهم نیز می‌کردم.

با اعتراف متهم، برای او قرارقانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی برای رازگشایی از دیگر جرایم او ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار