عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد مطرح کرد
عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی استان یزد گفت: افرادی که در طولانی‌مدت در معرض آفتاب هستند در معرض خطر ابتلا به سرطان‌های پوستی قرار دارند.
کد خبر: ۵۶۷۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲ 18 February 2018

به گزارش تابناک یزد، محمدابراهیم زاده اردکانی در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد، با اشاره به اینکه به‌صورت کلی آفتاب برای پوست مضر است، گفت: چین‌وچروک، ایجاد لک، ایجاد خال و ... در درازمدت باعث سرطان پوست می‌شود.

وی افزود: افرادی که در طولانی‌مدت در معرض آفتاب هستند اعم از کشاورزان، کارگران ساختمانی، کوهنوردان و ... در معرض خطر قرار دارند؛ همچنین افرادی که گاهی مواقع با آفتاب شدید در تماس هستند نیز در معرض خطر سرطان‌های پوستی هستند.

دانشیار گروه پوست با اشاره به اینکه خوشبختانه اکثر سرطان‌های پوستی بد نبوده و با درمان‌های مناسب بهبودی کامل حاصل می‌شود، تصریح کرد: به‌استثناء یک نوع از سرطان به نام ملانوم که متأسفانه بسیار بدخیم بوده و گاها منجر به مرگ‌ومیر نیز می‌شود، در ایران شیوع این نوع سرطان نسبت به کشورهای دیگر کمتر است.

ابراهیم‌زاده با تأکید بر اینکه هر خالی که در حال بزرگ شدن و تغییر رنگ باشد یک علامت خطر محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: افراد در صورت مشاهده چنین علائمی حتماً به متخصص پوست مراجعه کنند.

این مقام مسئول اظهار داشت: تظاهر دیگر سرطان‌های پوست، به‌صورت زخم مزمنی است که خودبه‌خود بهبود نمی‌یابد؛ لذا این افراد نیازمند بررسی بیشتر هستند.

وی بابیان اینکه اشعه ماوراءبنفش نور خورشید موجب ایجاد سرطان پوست می‌شود؛ اذعان کرد: برای جلوگیری از ایجاد سرطان‌های پوست توصیه می‌شود مردم از تماس با آفتاب بپرهیزند، از ضد آفتاب‌های مناسب، لباس آستین‌بلند، کلاه‌های لبه‌دار و عینک آفتابی استفاده کنند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی استان یزد افزود: روش‌های ذکرشده در رابطه با چگونگی محافظت در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید، در تمام فصول حتی در زمستان، روزهای بارانی و ابری نیز باید رعایت شود.

ابراهیم‌زاده در پایان بابیان اینکه تغییرات پوستی باید جدی گرفته شود، عنوان کرد: وجود هر لایه مشکوک بر روی پوست یک علامت خطر بوده که با مراجعه به متخصص پوست باید به رفع آن پرداخته شود./22

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار