مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد از اسکان بیش از ۶۰ درصد مسافران نوروزی در مدارس استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۵۶۷۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶ 18 February 2018

به گزارش تابناک یزد، فاطمه دانش یزدی در سومین جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ویژه نوروز 1397 در استان یزد با بیان اینکه سال‌های گذشته فعالیت‌های بسیار خوبی برای رفاه مسافران و گردشگران انجام گرفت اظهار داشت: امسال نیز امیدواریم با بتوانیم با رفع مشکلات و مسائل سال قبل، در کسب رضایت گردشگران و مسافران نوروزی موفق عمل کنیم.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان یزد با ارائه گزارشی از آمار خدمات و امکانات فراهم شده برای مسافران و گردشگران نوروز افزود: برای نوروز 97 تعداد 18 پایگاه امدادی سازمان امداد و نجات هلال احمر، 53 پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی، 18 پایگاه امداد خودرو، 25 کیوسک و پایگاه اطلاع رسانی،10 داروخانه‌های شبانه روزی و راهنمای مسافر اداره کل میراث فرهنگی در سطح استان برای خدمت گذاری به مسافران و گردشگران پیش بینی شده است.

بنابه گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد با اشاره به اسکان بیش از 60 درصد مسافران نوروزی در مدارس استان یزد اضافه کرد: استفاده از ظرفیت انجمن‌ها و تشکل‌های فعال استان نقش مهمی در میزبانی مطلوب از گردشگران دارد.

دانش یزدی خاطرنشان کرد: فرماندار یزد دهم فروردین ماه 97 را به عنوان روز شهرستان یزد معرفی کرده است و از دیگر فرمانداران شهرستان‌های استان درخواست می‌کنم تا روز شهرستان خود را معرفی و به همراه برنامه‌های پیشنهادی برای این روز به دبیرخانه ستاد خدمات سفر استان اعلام کنند.

وی تشکیل ستادهای سفر شهرستانی توسط فرمانداران را مسئله بسیار مهمی ارزیابی عنوان کرد: فرمانداران باید برنامه‌های سفر را در دستور کار خود قرار داده و تا قبل از عید چندین جلسه تشکیل دهند تا بتوانیم در ایام تعطیلات به بهترین نحو پذیرای میهمانان نوروزی باشیم.

فعالیت‌های نوروزی کمیته‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد

محسن صادقیان نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه تمامی دستگاه‌های مسئول خدمات رسانی به مسافران نوروزی استان باید وظایف محوله خود را به بهترین نحو به انجام برسانند اظهار داشت: فعالیت‌های نوروزی کمیته‌های ستاد و سازمان‌های مسئول و مرتبط به طور دقیق مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گیرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد از فرمانداران شهرستان‌های استان به ‌عنوان مسئولان اجرایی در شهرستان خواستار تشکیل جلسات ستاد خدمات سفر شهرستان شد و خاطرنشان کرد: فرمانداران باید پیگیر امور باشند و گزارش کار را با شناسایی مشکلات ارائه کنند تا در جهت رفع آن تلاش و در ایام نوروز شاهد ناهماهنگی و مشکلات در شهرستان‌ها نباشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد در ادامه گفت: با هماهنگی با فرمانداران در همه شهرستان‌های استان جلسه‌ای در راستای ستاد خدمات سفر برگزار و گزارشات و مصوبات ارائه شده را بررسی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی‌ها باید به طور جامع انجام شود تصریح کرد: از رئیس کمیته برنامه ریزی، آمار، اسکان و رفاه درخواست داریم تا نحوه ارسال و جمع آوری آمار را مشخص و به سایر کمیته‌ها اعلام کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ در ادامه این جلسه فرمانداران شهرستان‌های استان و نمایندگان هر یک از دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر گزارشی از جلسات تشکیل شده در راستای ستاد و مصوبات آن و همچنین برنامه‌های خود برای ایام نوروز پیش رو را ارائه کردند.

برگزاری نوروزگاه‌ها در شهرستان‌های استان، ساماندهی ورودی‌های شهرستان‌ها، تجهیز و آماده سازی اقامتگاه‌های بوم گردی و کمپ‌های کویر نوردی، ساماندهی تفرجگاه‌ها و تابلوهای روستایی، نظافت و زیباسازی کالبدی شهر، نورپردازی و روشنایی بافت و اماکن تاریخی، نظارت دقیق بر واحدهای اقامتی و پذیرایی، ساماندهی تبلیغات نوروز و غیره از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار