استاندار یزد خبر داد؛
استاندار یزد با اشاره به ضرورت توسعه صنعت گردشگری و معرفی مزیت‌ها و جاذبه‌های استان،‌گفت: اواخر سال آینده همایش بین المللی گردشگری در شهر جهانی یزد برگزار شود .
کد خبر: ۵۶۸۱۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶ 19 February 2018

«محمود زمانی قمی» در نشست مشورتی با موضوع برگزاری همایش بین الملی گردشگری در استان یزد با اشاره به حساسیت ها و ظرفیت های توسعه گردشگری برای استان یزد، اظهار کرد: بعد از ثبت جهانی شهر یزد وضعیت متفاوتی داریم که باید به عنوان یک مزیت برای توسعه صنعت گردشگری در سطح استان و کشور متناسب با ویژگی‌های یزد بهره ببریم .

وی با بیان این‌که همایشی برای تبیین رویکردها و بررسی وضعیت صنعت گردشگری با نگاه به پیشرفت و بهره برداری به نفع استان برگزار خواهد شد،‌افزود: قطعا این همایش در سال آتی و با توجه به اقتضائات برگزار می شود و پیشنهاد برگزاری هفته یزد نیز برای استان آمده است که می‌توان همایش مورد نظر را نیز در هفته یزد برگزار کرد .

استاندار یزد همچنین با یادآوری اهمیت موضوع ثبت جهانی بافت تاریخی یزد در میراث جهانی سازمان یونسکو گفت: باید از این فرصت به بهترین نحو برای معرفی مزیت های یزد و دعوت از تلاشگران صنعت گردشگری در این همایش استفاده شود .

وی با تاکید بر این‌که این همایش یک برنامه صرف دولتی نخواهد بود و نباید چنین نگاهی را به آن داشت و تصریح کرد: بخش خصوصی نیز توانمندی های زیادی دارد که باید در این عرصه نیز بروز و ظهور کند و از همه توانمندی های آن ها در این بخش نیز استفاده می کنیم .

زمانی قمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که همه تاکید بر برگزاری این همایش داریم؛افزود: نباید این رخداد ملی و بین المللی ضعیف برگزار شود و بنا بر پیشنهاداتی که ارائه شد با برگزاری این همایش در اواخر سال آینده موافق هستیم .

وی همچنین خواستار توجه جدی به بخش خصوصی در برگزاری این همایش و حضور پررنگ آن‌ها در صنعت گردشگری شد و عنوان کرد: ستاد برگزاری این همایش باید کار متفاوتی با سایر ستادها داشته باشد و بخش خصوصی در برگزاری این همایش هم سهیم باشد و از نظرات و برنامه های آن‌ها نیز استفاده شود .

استاندار یزد با تاکید بر دیده شدن سه استان فارس و اصفهان و یزد در مثلث گردشگری کشور گفت: شیراز و اصفهان تا پیش از ثبت جهانی شهر یزد گردشگران خوبی داشتند و ما نیز باید با توجه به اینکه یزد به عنوان شهر جهانی معرفی شده است باید در زمینه توسعه صنعت گردشگری و معرفی مزیت‌ها و جاذبه‌های استان اقدام کنیم و به نوعی محتواهای هر سه استان را در قالب نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار دهیم .

وی تصریح کرد: لازم است بخش خصوصی نیز در هر سه استان بیش از پیش فعال شده و حتی مهمانان خارجی هم که می‌آیند نیز بخش خصوصی در ارائه خدمات به آن‌ها سهم موثر و پر کیفیتی داشته باشد .

زمانی قمی همچنین در خصوص پروازهای خارجی و برقراری ان به طور مستقیم در استان عنوان کرد: در این زمینه نیز مکاتباتی شده است که امید است به نتیجه برسد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار