رييس هیات سوارکاری شهرستان ابرکوه از برگزاری مسابقات کورس زمستانه ماديان‌ها در اين شهرستان و قهرمانی مادیان «طوفان» در فینال این رقابت‌ها خبر داد .
کد خبر: ۵۶۸۱۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱ 19 February 2018

سید طاها مطهری با اشاره به رقابت 18 راس ماديان نژاد «دره شور» از استان‌هاي يزد، فارس و به وي‍ژه ماديان‌هايي از شهرستان ابركوه در اين مسابقات، تصريح كرد: اين مسابقات به علت محدودیت حضور اسب‌ها در پیست سواركاري ابركوه، در سه گروه و هر گروه با 6 شرکت‌کننده برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در پايان رقابت‌هاي گروهي كه در حضور مسئولان شهرستان پيگيري شد، مادیان «طوفان» به مالکیت رضا اسلامی و چابک‌ سواری اصغر آقاشیری، مادیان «پاشا خان» به مالکیت و چابک‌سواری جواد امینی و مادیان «خورشید» به مالکیت سجاد ابوالحسنی و چابک‌سواری ابوالفضل آقاشیری به‌عنوان برترین‌های هر گروه مسابقات معرفی شدند . 

مطهري  تصریح کرد: در کورس فینال مسابقات كه با حضور هفت اسب برگزيده اصلی گروه‌ها برگزار شد نيز در نهايت مادیان «طوفان» به مالکیت رضا اسلامی و چابک‌سواری اصغر آقاشیری عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد . 

وی با بيان اين كه تاكنون اين هيات ورزشي با وجود محدودیت‌ها و برخی مشکلات در حوزه سوارکاری، قريب 13 دوره مسابقات مختلف در شهرستان برگزار کرده است، از برگزاری مسابقات زیبایی اسب و همچنین کلاس‌های آموزشی سوارکاری ویژه بانوان و آقایان در سال آینده خبر داد.

رييس هيات سواركاري شهرستان ابركوه در پايان نيز خاطرنشان کرد: ايجاد یک پیست استاندارد، دستگاه سونو اسب و همچنین متخصص بیماری‌هاي اسب از جمله نیازهای ورزش سوارکاری شهرستان است چرا که در مورد دو موضوع مورد نياز اخير گاهاً به دليل بُعد مسافت شهرستان تا اولین مرکز تخصصی درمان بیماری‌های اسب، حيوان دچار بيماري تلف و به مالک آن خسارت هنگفتی وارد مي‌شود . 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار