معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد با تاكيد بر تاثير مخاطب‌شناسي در امور، به ظرفيت‌هاي بالاي مساجد در جامعه اشاره و نسبت به عدم توجه لازم به اين موضوع از سوي مساجد گلايه كرد.
کد خبر: ۵۶۸۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲ 20 February 2018

«محمدعلي طالبي» در ديدار با حجت الاسلام «فیروز گرج» مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد با تاكيد بر موضوع مخاطب‌شناسی و تاثير بالاي آن بر فعاليت‌هايي كه انجام مي‌شود، اظهار كرد: در بسیاری از دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی از جمله مساجد به مخاطب‌شناسی توجه لازم نمي‌شود در حالي كه انجام آن به صورت تخصصی می‌تواند فعالیت‌های اثربخش و موثري را در جامعه به دنبال داشته باشد.

وي خاطرنشان کرد: مساجد ظرفیت‌های مناسبی براي ارتباط با مردم جهت انجام بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی است.

طالبی با اشاره به لزوم برنامه‌ريزي در كارها، بیان کرد: پیشرفت در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری نیازمند برنامه‌ریزی است و در این جهت نیز می‌توان با اعتماد به کانون‌های فرهنگی و هنری بسیاری از این برنامه‌ها را با محتوای مناسب اجرا کرد . 

معاون استاندار با اشاره به استفاده عموم از مساجد و کانون‌ها به عنوان يك ويژگي، گفت: عمل کردن فراجناحی و به دور از سلیقه‌های سیاسی می‌تواند اثرگذاری بیشتری داشته باشد لذا در اين مورد نيز کانون‌ها می‌توانند پیشرو در جامعه باشند . 

حجت الاسلام «فیروز گرج» مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد نيز در این نشست گفت: حوزه کاری فعالیت‌های کانون‌های مساجد در سطح کشور با توجه به تصویب اساسنامه، مبتنی بر حوزه‌های کودکان، نوجوانان و بانوان(خانواده) است . 

وی افزود: ما امروزه به نوعی از بخش هنر در فهم آموزه های دینی غفلت کرده‌ایم و در زمینه مخاطب شناسی نیز به تناسب تقاضای مخاطب، عرضه نداشته‌ايم.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد خاطرنشان کرد: ماموریت ما جذب قشر خاکستری در جامعه و به خصوص از طريق مساجد است که بایستی با شناخت دقیق و به تعبیر قرآن «بلسان قومه» در جهت جذب جوانان و احیای کارکردهای مساجد گام برداریم . 

وی گفت: هنر به عنوان ابزاری مهم و اثرگذار در جهت فهم دین است که خداوند متعال نیز بارها از آن در قرآن برای فهم کلام خود استفاده کرده است . 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد بیان کرد: یکی از مشکلات امروز ما تداخل کاری و موازی کاری است که ما معتقدیم بایستی هر کدام از نهادها بر اساس ماموریت و وظیفه خود فعالیت کنند و فرایندی صحیح از ورودی و خروجی مطلوب داشته باشند . 

حجت الاسلام گرج گفت: در استان یزد 810 کانون فرهنگی هنری وجود دارد که سعی شده تا در دوره جدید به صورت تخصصی و تربیت متخصص در جهت فعالیت‌های فرهنگی و هنری اقدام شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار