سخنران تجمع عزاداران فاطمی در اردکان از مسئولین این شهرستان خواست نسبت به ساخت مقبره شهدای گمنام اقدام کنند.
کد خبر: ۵۶۹۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳ 21 February 2018

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین حیدریان در تجمع بزرگ عزاداران فاطمی در اردکان ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) با اشاره به روایتی در خصوص فضیلت برگزاری مراسم ذکر فضائل و مناقب اهل‌بیت (ع) اظهار داشت: ملائک نیز در این‌گونه مراسم‌ها حضور دارند و خود را از عطر ذکر اهل‌بیت معطر می‌کنند. هرکسی در این مجالس شرکت کند روزی که دل‌ها می‌میرد دل او نمی‌میرد. مجلس اهل‌بیت دل‌های ما را در دوران غیبت بیمه می‌کند.

وی گفت: تشکیل این جلسات مورد تأکید و سفارش اهل‌بیت است و باید در آن امر آن‌ها و فرهنگ اهل‌بیت احیا شود. جلسات باید هم ازلحاظ کمیت و هم کیفیت به‌اندازه باشد. در این برنامه‌ها باید از اسراف و مردم‌آزاری پرهیز شود.

این استاد حوزه علمیه از فعالان در مجموعه‌های فرهنگی شهر خواست که در برگزاری مراسم‌ها شور و شعور را در کنار هم داشته باشند. گریه کردن و مصیبت خواندن‌ها موتور محرک ما به سمت آن چیزی است که اهل‌بیت از ما می‌خواهند. جلسه‌ای بدون ذکر معارف اهل‌بیت و دین نباشد.

وی با اشاره به اینکه برخی‌ها معتقدند که هزینه‌های مجلس اهل‌بیت (ع) را باید درراه کمک به فقرا خرج کرد اظهار داشت: چرا باید کار خوبی برای زنده شدن کار خوب دیگری تعطیل شود؟ می‌توان هر دو کار خوب را باهم انجام داد. باید خرج‌های غیرضروری و مشکل‌دار مانند برخی از سفرهای تفریحی و مراسماتی با بلیت‌های گران را حذف کنیم. در جلساتی که به نام اهل‌بیت تشکیل می‌شود کمک به نیازمندان و رسیدگی به فقرا تذکر داده می‌شود. در این جلسات بر رعایت انصاف در فضاهای مجازی صحبت می‌شود که مطلبی را بدون تحقیق و بررسی منتشر نکنند.

حیدریان در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مسئولین گفت: شما این توفیق رادارید که خادم دوستان حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) باشید پس فاطمی مسئول باشید و فاطمی خدمت کنید. از تبعیض، رشوه، طلبکاری از مردم و امروز و فردا کردن بپرهیزید. اگر جایی در توان شما نیست با عذرخواهی راه درست را نشان دهید. قدر این پست و مقام را که امانت الهی است بدانید.

وی تصریح کرد: به هر قیمتی طمع نگه‌داشتن میز و صندلی را نداشته باشید و با در نظر گرفتن خدا و قانون همه مراجعین را به چشم تساوی ببینید. بعضی از مسئولین به کاری که دین و روایات به آن روی خوش‌نشان نداده است اصرار نداشته باشند.

سخنران تجمع عزاداران فاطمی اردکان با اشاره به نیمه‌تمام ماندن ساخت یادمان شهدای گمنام میدان امام خمینی (ره) اردکان پس از 5 سال گفت: من از بدهکاری‌های شهرداری خبردارم ولی برای این مقبره شهدا کاری انجام دهید. اینجا، نگین و قلب اردکان است.

وی افزود: بیکاری، ناامنی، مشکلات اقتصادی، ازهم‌پاشیدگی خانواده‌ها، سیاسی‌کاری‌ها، تکبرها، از بین رفتن فرهنگ شهر موجب افسردگی مردم می‌شود. راهکارش این است که مسئولان روی مردم حساب کنند. مردم ما پای این انقلاب ایستاده‌اند و حامی مسئولین هستند. مسئولان هم قدر این مردم را بدانند و به داد آن‌ها برسند.

 حیدریان گفت: حاشیه درست کردن و جروبحث‌ها دیگر کافی است. چرا برای مسئولین دل‌مشغولی فراهم می‌کنید؟ بگذارید به وظایفشان عمل کنند. دعوای چپ و راست بس است.

وی در بخش پایانی سخنان خود خطاب به رسانه‌ها اظهار داشت: رسانه‌ها، فاطمی باشند. دین، اخلاق و قانون خط قرمز رسانه‌های ما باشد و آبروی دیگران را نبرند. رسانه‌ها ادب داشته باشند و راست‌گو باشند تهمت نزنند و قول به غیر علم را منتشر نکنند با کلمه شنیده‌شده‌ها کار درست نمی‌شود. اگر ایرادی بود ابتدا باید به‌صورت خصوصی به مسئولان گفت. رسانه‌ها، صدای واقعی مشکلات مردم باشند نه توهمات برخی از افراد و نه مجیزگویی برای برخی.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار