نماینده ابرکوه ، بافق ، بهاباد ، خاتم و مهریز با تأکید بر لزوم حمایت جدی از بخش خصوصی گفت: باید بدنه دولت کوچک شود چون امکان رشد و توسعه کشور تنها با رشد بخش خصوصی امکان پذیر است.
کد خبر: ۵۷۰۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶ 25 February 2018

محمدرضا صباغیان روز شنبه در بیست و دومین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان یزد گفت: تعداد بالای کارمندان در دستگاههای کشور بیانگر بزرگ بودن بدنه دولت است در حالی که خروج از باتلاق موجود تنها با حمایت جدی از بخش خصوصی و واگذاری فعالیت ها به این بخش ممکن است.
وی افزود: در سال، 280 هزار میلیارد تومان درآمد در بودجه پیش بینی شده و معادل آن به همین میزان ، هزینه دولت است و این موضوع به معنای آن است که دولت با فروش اوراق مشارکت و سایر اوراق همانند یک ورشکسته ، با دادن چک در حال تسویه بدهی های خود است.
نماینده پنج شهرستان استان در مجلس تصریح کرد: بنابر این باید با واگذاری و کاهش تصدیگری های دولت و کاهش هزینه ها در مسیر رشد و توسعه کشورگام برداریم.
صباغیان یکی از عمده ترین مشکلات استان را عدم ارتباط مدیران با نمایندگان مجلس و منعکس نکردن مشکلات دانست و ادامه داد: در 2 سال گذشته تعداد ایده ها و طرحهای دستگاهها برای بررسی در مجلس حتی به پنج مورد هم نمی رسد و این امر بیانگر این ارتباط ضعیف است.
وی حل مشکلات صنایع پاییندستی پتروشیمی را آسان دانست و گفت: نمایندگان استان در مجلس می توانند با دعوت وزرای مرتبط ، مشکلات این بخش را بررسی و حل کنند .
نماینده حوزه انتخابیه مهریز در عین حال اظهار کرد: نباید نمایندگان مجلس را درگیر مسائل جزئی و اجرایی غیرمرتبط با وظایف کاری آنها کرد که گر چنین اتفاقی بیفتد مجلس و نمایندگان به عنوان رأس نظام از وظیفه قانونگذاری دورخواهند شد.
بیست و دومین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان یزد با موضوع مسائل زیرساختی و مشکلات صنایع پالایشی و هیدروکربنی منطقه ویژه اقتصادی استان یزد با حضور استاندار ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و مدیران اقتصادی دولتی و بخش خصوصی ، رئیس کل دادگستری استان و دادستان یزد در اتاق بازرگانی برگزار شد. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار