عضو شورای انجمن شهر بسیج هنرمندان کشور بر لزوم توجه به مضامین اجتماعی و مفاهیم انقلابی در اشعار آیینی تأکید کرد و گفت: نگاه به اهل‌بیت (ع) در اشعار آئینی نباید اسطوره‌ای باشد.
کد خبر: ۵۷۰۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۶ 25 February 2018

عالیه مهرابی پیش از ظهر امروز در محفل شعر و ادبیات سومین جشنواره ادبی هنری رویش با اشاره به ظرفیت‌ها و کارکردهای جشنواره دانشجویی رویش گفت: این جشنواره ادبی هنری اولین پله برای رویش و شکوفایی جوانان هنرمند استان یزد است.

وی در ادامه بابیان اینکه تعداد قابل‌توجهی از آثار ارسال‌شده به این جشنواره، اشعار آیینی است به بیان نکاتی پیرامون این سبک شعر پرداخت و تصریح کرد: در سرودن شعر آیینی مستنداتی وجود دارد که باید موردتوجه قرار بگیرد و رعایت شود.

عضو شورای انجمن شعر بسیج هنرمندان کشور با تأکید بر این‌که بهره‌گیری از غلو و اغراق در اشعار امری معمول است اما در اشعار آیینی نباید بیش از انداز غلو کرد، یادآور شد: در شعر آیینی نگاه به اهل‌بیت اطهار نباید اسطوره‌ای باشد، چراکه اهل‌بیت الگو و اسوه‌ی ما هستند و از اسطوره‌سازی در شعر اهل‌بیت باید پرهیز شود.

مهرابی بابیان این نکته که ترکیب شعر آیینی با مضامین اجتماعی، ازجمله مفاهیم انقلابی؛ موضوعی است که باید موردتوجه قرار بگیرد، تصریح کرد: خوشبختانه این مهم در بسیاری از اشعاری که توسط دانشجویان استان به جشنواره ارسال‌شده رعایت شده است که قابل‌تحسین است.

مسئول انجمن ادبی اوج هنر در ادامه بر لزوم استفاده از بهترین و زیباترین کلمات در اشعار آیینی تأکید کرد و اظهار داشت: پرداختن بیش‌ازحد به سوگ و مرثیه در اشعار عاشورایی به روح حماسی واقعه عاشورا آسیب می‌زند که این نکته نیز باید موردتوجه شاعران قرار بگیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار