روزنامه «دیلی میل» در گزارشی به معرفی مدارس نظامی ولادیمیر پوتین که برای آموزش دختران در نظر گرفته شده است، پرداخت.
کد خبر: ۵۷۱۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳ 16 March 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ پایگاه دیلی میل در گزارشی به معرفی مدارس نظامی پوتین برای دختران پرداخت و از تصمیم رئیس جمهور روسیه و وزیر دفاع این کشور برای توسعه این مدارس نظامی در کریمه سخن گفت.

در این گزارش آمده است: قرار است مدارس نظامی پوتین مخصوص دختران توسعه یابند؛ بطوری‌که در این مدارس به دختران نوجوان 10 تا 17 سال آموزش داده می شود تا با در دست گرفتن سلاح، تفنگ و خمپاره برای مقابله با تروریست ها آشنا شوند.

طبق گزارش دیلی میل، استفاده از تلفن همراه در این مراکز ممنوع است.

طبق گزارش خبرگزاری ریانووستی، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه تلاش دارد آموزش دختران را در مؤسسات آموزشی نظامی پیش از ورود به دانشگاه در مناطق این کشور توسعه دهد. شویگو همچنین قصد دارد تا یکی از این مدارس را در شبه جزیره کریمه که در سال 2014 به روسیه ملحق شد، افتتاح کند.

شویگو که معمولا تعطیلات را به همراه پوتین می‌گذراند، در این خصوص گفت: ما سیستمی پیشرفته در آموزش پیش از دانشگاه داریم و امیدواریم بتوانیم مدارس نظامی دختران را در این مناطق توسعه دهیم.

وی در ادامه اظهار داشت: در مسکو مدرسه‌ای برای دختران است که زیر نظر وزارت دفاع فعالیت دارد؛ بطوری که به دختران در آنجا آموزش داده می شود و آنها مهارت های شگفت‌انگیز خود را به نمایش می گذارند. ما در حال بررسی برای انتقال این ایده به شهر «سواستوپل» (در جنوب غربی شبه جزیه کریمه) هستیم.

در سفری که به تازگی سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه به سرزمین مادری خود در سیبری داشت، اعلام کرد به این مدارس نظامی که برای پسران و دختران تأسیس شده، افتخار می کند و آن را برترین (اقدام در این زمینه) در جهان می داند.

به گزارش جام جم آنلاین، وی در ادامه افزود: طبق دستورات فرماندهی کل ( پوتین) در پنج سال گذشته، 9 مدرسه نظامی در کشور تأسیس شده که حدود 3 هزار دانش آموز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار