رئیس اتحادیه قالیشویی‌های یزد:
رئیس اتحادیه فروشندگان فرش‌دستباف و قالیشویی‌های یزد از تشدید نظارت ها بر قالیشویی ها در ایام پایانی سال خبر داد.
کد خبر: ۵۷۴۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹ 05 March 2018

مسعود استقامت اظهار داشت: علاوه بر نظارت بر قیمت ها بازرسین بر نحوه شستشو، ارائه فاکتور به مشتریان، محیط کارگاه و ... نیز نظارت داشته و تذکرات لازم را می دهند.

وی با بیان این که در شهر یزد حدود 60 قالیشویی مجوزدار وجود دارد افزود: در ایام پایانی سال شاهد افزایش قالیشویی های غیرمجاز هستیم که  تنها صرفا با یک شماره در حال فعالیت هستند و آدرس دقیقی از محل کار و دفتر آن ها وجود ندارد که ما بتوانیم با آن ها برخورد کرده و آن ها را پلمپ کنیم اما اتحادیه تمام سعی خود را برای شناسایی و برخورد با آن ها انجام می دهد.

استقامت افزایش بازرسی ها را در کاهش تخلفات و شکایات این صنف  موثر دانست و افزود: در این ایام همسو با افزایش تقاضا شکایات نیز افزایش دارد اما تلاش میکنیم به همه موارد رسیدگی کنیم اما به طور کلی با تعداد زیاد شکایت و تخلف در این صنف مواجه نیستیم و در هفته تقریبا بیش از دو الی سه مورد شکایت از سوی شهروندان نداریم.

وی پارگی و آسیب دیدگی فرش در حین شستشو را یکی ازعوامل طرح شکایات دانست و در این رابطه گفت: در صورت بروز هر گونه آسیب و پارگی در حین شستشو و طرح شکایات از سوی مشتری، کارشناس متخصص، فرش مربوطه را بررسی می کند و تشخیص می دهد که این پارگی به دلیل کوتاهی و اشتباه قالی شویی است و یا به دلیل پوسیدگی و از بین رفتن خود فرش است که اگر اشتباه قالی شویی محرض شود باید واحد مربوطه خسارت وارده را پرداخت کند.

استقامت اظهار داشت: تنها سه واحد صنفی قالیشویی در یزد دارای دستگاه های تمام اتوماتیک شستشوی فرش هستند و مابقی دارای دستگاه های سنتی هستند

این مقام مسئول با بیان این که ارائه فاکتور به مشتری در زمان تحویل فرش الزامی است و افزود: فردی که برای انتقال فرش می رود باید حتما فاکتور رونوشت را به صاحب فرش بدهد و این کار الزامی است. شهروندان نیز باید در این کار دقت لازم را داشته باشند چرا که در صورت بروز هر گونه مشکلی به آن نیاز است.

مردم از تحویل فرش به قالیشویی های غیرمجاز خودداری کنند

استقامت در توصیه به شهروندان گفت: شهروندان قبل از تحویل فرش های خود به قالیشویی با تماس با اتحادیه مجوز قالیشویی مورد نظر خود را استعلام کنند و به تبلیغات کاغذی و مجازی اکتفا و اعتماد نکنند و از تحویل فرش و اموال خود به مراکز غیرقانونی جدا خودداری کنند.

وی با بیان این که قیمتها نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است؛ اعلام کرد: پنج قالیشویی ممتاز و درجه یک وجود دارد که براساس قیمت های مصوب اتحادیه در شهر یزد مجاز هستند برای شستشوی هر متر فرش ماشینی سه هزار تومان و سایر قالیشویی ها برای هر مترمربع دو هزار و 500 تومان هزینه دریافت می کنند. هزینه شسشتوی هر متر موکت نیز هزار و 300 تومان است.

استقامت اذعان داشت: مردم با مشاهده هرگونه تخلف در نرخ‌ها و یا خسارات وارده به فرش و قالی توسط قالیشویی می‌توانند با شماره تلفن 36241492 تماس گرفته و شکایات خود رامطرح کنند، تا به شکایات آنها رسیدگی کنیم.

رئیس اتحادیه قالیشویی‌های اظهار داشت: جلسات و کلاس های توجیهی فوق العاده توسط اتحادیه با هدف افزایش کیفیت ارائه خدمات برای اعضای صنف برگزار می شود و اعضا در مورد نحوه برخورد با مشتری، فاکتور دادن، افزایش کیفیت و ... آموزش های لازم را می بینند.


رئیس اتحادیه فروشندگان فرش‌دستباف و قالیشویی‌های یزد در گفتگو با خبرنگار یزد آوا از تشدید نظارت ها بر قالیشویی ها در ایام پایانی سال خبر داد و گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و افزایش تقاضا نظارت بر واحدهای صنفی قالیشویی افزایش و با دقت بیشتری انجام می شود. بازرسین اتحادیه و اتاق اصناف به صورت مرتب از واحدهای صنفی سرکشی کرده و بر کار آن ها نظارت می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار