تابش، نماینده اردکان در گفتگو با تابناک:
تابش گفت: آبرسانی خط دو از بهشت آباد به یزد و شهرهای مسیر با همین عنوان با مبلغ 60 میلیارد ریال توسط دولت در لایحه بودجه گنجانیده شده و در مجلس هم عینا به تصویب رسیده است
کد خبر: ۵۷۷۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹ 11 March 2018

محمدرضا تابش نماینده اردکان در گفتگو با تابناک یزد در واکنش به خبری درباره حذف بودجه سال آینده خط دوم انتقال آب به یزد، گفت: شاید برخی، مکنونات قلبی را خود را گفته‌اند یا از سر بی‌اطلاعی اظهارنظر کرده‌اند.
وی افزود: آبرسانی خط دو از بهشت آباد به یزد و شهرهای مسیر با همین عنوان با مبلغ 60 میلیارد ریال توسط دولت در لایحه بودجه گنجانیده شده و در مجلس هم عینا به تصویب رسیده است یعنی هم در کمیسیون تلفیق و هم در صحن مصوب شده است.
تابش افزود: علاوه براین در طرح‌های مشارکت عمومی تبصره 29 نیز با همین عنوان آمده است که زمینه مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه را فراهم می‌سازد. یعنی ما هم مکانیزم دولتی را دیده ایم و هم مردمی را.
نماینده اردکان در واکنش به رخدادهای اخیر خط انتقال آب شرب یزد گفت: ما مراقبت، مواظبت و رایزنی لازم را در این رخداد با مقامات مسئول کشوری و استانی داشته‌ایم و همه نمایندگان استان فعال بودند. البته سعی شده پیگیری و هماهنگی امور از طریق آقای موسوی، رئیس مجمع نمایندگان استان یزد انجام شود.
این نماینده مجلس تاکید کرد: سعی کردیم این مسئله به موضوع اجتماعی با ابعاد سیاسی و امنیتی تبدیل نشود تا حائلی مابین ملت ایران از جمله رابطه مردمان شریف اصفهان و یزد مخدوش نگردد. همین جا از صبوری از بردباری مردم شریف استان یزد تشکر و قدردانی می‌کنم. وظیفه ما خدمت به مردم و فراهم‌کردن اسباب پیشرفت و تعالی آن‌ها به کشور است. باید در جلسات کارشناسی به این موضوعات رسیدگی شود، نه خدای ناکرده با طرح این مسائل در بین مردم موجب بروز پیامدهای خوشایندی شویم که موجب سوءاستفاده بدخواهان نظام می‌شود.
عضو مجمع نمایندگان استان یزد تاکید کرد: ما نسبت به احقاق حق کشاورزان اصفهانی نیز حساس هستیم. حاکمیت باید حق مطلب را در قبال آن‌ها ادا کند و مناسب بود خسارات وارده را زودتر پرداخت می‌کرد. آب در زمره انفال است، همچنان که نفت و سنگ آهن. نمی‌شود برخورد منطقه‌ای با آن‌ها داشت. حاکمیت باید نسبت به بهره‌برداری و توزیع مناسب آنها تصمیم بگیرد.
تابش در پاسخ به این سوال که برخی از مدیران و نمایندگان مجلس در استان اصفهان می گویند آب انتقالی به یزد صرف کشاورزی و صنعت می شود، پاسخ شما در این مورد چیست؟، گفت: نه، اصلا این موضوع صحت ندارد، و این آب برای شرب و بهداشت مردم استان یزد مورد استفاده قرار می‌گیرد. 60 درصد آبی که قرار بود از طریق خط اول انتقال پیدا کند، به ما میدهند و انتقال پیدا می کند. علی‌رغم این‌که 60 درصد انتقال پیدا می‌کند و در شهرستان ها و مرکز استان استفاده می شود بازهم در استان ما برای مصرف شرب و بهداشت کمبود آب داریم و مجبوریم اختلاطی از چاه آب را با شوری نسبتا بالایی هم که دارد، استفاده کنیم.
نماینده مردم اردکان در مجلس در پاسخ به این سوال که چرا برخلاف نمایندگان و مدیران اصفهانی، مدیران یزدی اظهانظر چندانی درباره آب نمی کنند، گفت: این مسئله مقداری در خلق و خو و اخلاق مردم استان و نمایندگانشان است، در هر صورت نماینده همین مردم هستند. سعی کرده ایم خیلی از ابراز مسائل و مطالبی که احساسات مردم را جریحه‌دار می‌کند، اثری هم برایش مترتب نیست، پرهیز شود. ما مسئول هستیم مسائل و مشکلات مردم را حل و فصل کنیم. باید این‌ها در جلسات کارشناسی به بحث گذاشته شود. من همین هفته پیش ملاقاتی با آقای دکتر اردکانیان (وزیر نیرو) داشتم و تقریبا تمام موضوعات و مسائل و مطالب به آب را مطرح کردم. من فکر کنم این مقطع حساسی برای کشور است. ما از هرگونه اقدامی که احساسات مردم را جریحه‌دار کند و موجب تحریک آن‌ها شود و موجب سوءاستفاده بدخواهان شود، باید پرهیز کنیم، کارها و مسائل و مطالبمان هم دارد به خوبی به نظر من انجام می‌شود؛ هم خط اول پایداری است، خط دوم اجرا است و انتقال آب از خلیج فارس. این‌ها مسائل و مواردی است که دارد پیگیری می‌شود و به نظر من پیشرفت‌های خوبی داشته است. ضروری ندارد که مردم را که خودشان این همه گرفتار هستند و با مسائل فراروی آن‌ها در جامعه دست و پنجه نرم می‌کنند، ما نباید اسباب تکدر خاطرشان را فراهم کنیم. البته اگر بحث مان به جایی نرسید مردم را صدا می زنیم. در عین حال من می‌خواهم تشکر کنم از برخورد حاکمیت که بسیار برخورد عقلانی و منطقی‌ای بوده است. اگر یک روزی دیدیم تیغ ما نمی‌برد، حتما متوسل به مردم هم خواهیم شد.
-

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار