سرپرست معاونت عمرانی استانداری یزد خبر داد
صادقیان گفت: با توجه به ظرفیت آموزش‌وپرورش در اسکان بیش از 60 درصد مسافران نوروزی در این زمینه دغدغه‌ای نداریم و پیش‌بینی‌شده بقیه مسافران هم توسط مراکز اقامتی و بوم گردی پوشش داده شوند.
کد خبر: ۵۷۷۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵ 12 March 2018

سرپرست معاونت فنی و عمرانی استانداری یزد در خصوص میزان آمادگی استان یزد برای پذیرایی از میهمانان نوروزی گفت: درراستای آمادگی استان برای پذیرایی از میهمانان نوروزی جلسات ستاد خدمات سفر شهرستان‌ها با حضور فرمانداران، مدیران ستادی مرکز استان و مدیران شهرستانی برگزارشده است.

محسن صادقیان افزود: با حضور شهرداران، اعضای شوراهای شهر و دستگاه‌های اجرایی مرتبط بازدید از محیط‌های شهری و ورودی شهرها صورت گرفته و تصمیمات لازم در خصوص خدمات سفر و مسافر اتخاذشده است که یکی از این تصمیمات در خصوص پروژه‌های عمرانی بوده و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تمامی پروژه‌ها تا تاریخ 20 اسفندماه متوقف و یا به پایان می‌رسد.

وی از تجهیز کامل جاده‌های استان به دوربین‌های ثبت تخلف رانندگی خبر داد و گفت: تمامی جاده‌های مواصلاتی استان یزد تحت پوشش دوربین‌های ثبت تخلف قرارگرفته و برای اطلاع مسافران نوروزی هم سامانه پیامکی در نظر گرفته‌شده تا به‌محض ورود مسافران به استان این سامانه ضمن خوش‌آمد گویی آنان را نسبت به وجود دوربین‌های ثبت تخلف آگاه سازد.

صادقیان در خصوص تمهیدات در نظر گرفته‌شده برای آرامش خیال مسافران در جاده‌های استان هم اظهار داشت: جلسات هماهنگی دستگاه‌های خدمات سفر استان نظیر هلال‌احمر، پلیس‌راه، اورژانس وامداد خودرو برگزارشده و مقرر شد دوستان جانمایی خود را برای حضور در جاده‌ها اطلاع دهند همچنین مقرر شد هلال‌احمر و اورژانس در ورودی شهرها نیز استقرار پیدا کنند.

سرپرست معاونت فنی و عمرانی استانداری همچنین از احتمال بهره‌برداری از گردنه علی‌آباد در مسیر یزد-شیراز تا پایان سال خبر داد و ابراز داشت: اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با مشارکت شرکت ساخت و توسعه زیر بنایی حمل‌ونقل در حال انجام عملیات خاک‌برداری از این گردنه هستند که امیدواریم تا پایان سال مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

صادقیان با اعلام خبر ساماندهی منازل غیرمجاز کرایه‌ای در ایام نوروز خاطرنشان کرد: درراستای کمک به معیشت و درآمد مردم در ایام نوروز سازمان میراث فرهنگی اقدام به شناسایی این منازل کرده و در حال شناسنامه‌دار کردن آن‌ها برای نظارت بیشتر است تا با این اقدام به معیشت و درامد افرادی که از این مسیر ارتزاق می‌کنند کمکی صورت گیرد.

وی در خصوص اسکان مسافران نوروزی هم گفت: کمیته‌ای بانام کمیته اسکان به ریاست میراث فرهنگی و همکاری آموزش‌وپرورش استان تشکیل‌شده که با توجه به ظرفیت آموزش‌وپرورش در اسکان بیش از 60 درصد مسافران نوروزی در این زمینه دغدغه‌ای نداریم و پیش‌بینی‌شده بقیه مسافران هم توسط مراکز اقامتی و بوم گردی پوشش داده شوند.

صادقیان در پایان اظهار داشت: با توجه به جهانی‌شدن شهر یزد پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از یک و نیم میلیون گردشگر از استان یزد بازدید کنند

گفتنی است در نوروز 96 در حدود یک‌میلیون گردشگر از استان یزد بازدید به عمل‌آورند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار