معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار یزد گفت: یکی از مهم‌ترین راهکارهای توسعه و حرکت اعتمادسازی برای تشویق مردم استان به سرمایه‌گذاری و توسعه، شرکت‌های تعاونی است.
کد خبر: ۵۷۷۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶ 12 March 2018

«علی زینی وند» روز پنجشنبه 16 اسفندماه در جلسه بررسی راه‌اندازی و استقرار سرویس ارزیابی گمرک در محدوده بندر خشک یزد بر لزوم دخالت تعاونی‌ها و بخش خصوصی در گفتمان دولت در استان تأکید کرد.
وی با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن افزود: مجموعه بندر خشک یزد یکی از ظرفیت‌های عمومی کشور در استان یزد است.
وی با اشاره به فعالیت‌های مطلوب شرکت‌های تعاونی افزود: ماهیت تعاونی‌ها عمومی و عام‌المنفعه با توجه به مشارکت اقشار کم‌درآمد استان در آن‌ها به‌عنوان تجربه‌ای موفق در دنیا شناخته می‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد بابیان برخی موفقیت‌های ملی یکی از شرکت‌تعاونی پیشگامان تصریح کرد: اعتمادسازی در مسائل پولی و مالی و تجمیع پول‌های خرد مردم نیازمند برنامه‌ریزی برای معرفی فعالیت تعاونی‌ها و مؤسسات است.
زینی وند خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از مردم از این مسائل آگاهی ندارند به همین دلیل، جامعه در حوزه مالی آسیب‌های زیادی دید، باید برای اعتماد دوباره به تعاونی‌ها، مباحث دقیقاً طرح شود.
وی بیان اینکه افرادی که عامل آسیب به جامعه شدند در برخی مواقع هم مدعی می‌شوند، افزود: در سرمایه‌گذاری خارجی و کلان داخلی، مسائل نفتی و مالیاتی با مشکلاتی مواجه هستیم که در این شرایط بهترین حامی سرمایه‌ها خرد مردم است.
این مقام مسئول تأکید کرد: تقریباً تنها سرمایه‌ای که می‌توان روی آن حساب کرد، سرمایه‌های کوچک مردم است که در قالب سکه و دلار و سرمایه‌های اندک نزد مردم وجود دارد.
وی ادامه داد: ازاین‌رو باید به گونه همچون ژاپن با مردم شفاف بود تا آن‌ها در قالب شرکت‌های تعاونی برای سرمایه‌گذاری و توسعه جامعه وارد عرصه شوند.
معاون اقتصادی استاندار یزد یادآور شد: این حوزه با تمام سختی‌ها در اعتمادسازی و جلب سرمایه‌های مردم می‌تواند به‌یک‌باره موجب توسعه شود، ازاین‌رو توسعه تعاونی‌ها خدمت به توسعه جامعه خواهد بود.
زینی وند، شناسایی ارکان قدرت در هر استانی را ضروری دانست و گفت: باید مسئولان به اهمیت جایگاه شرکت‌های تعاونی و بخش خصوصی توجه ویژه‌ای داشته باشند تا روند توسعه در استان تسریع شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار