سپنتا نیکنام در توییتی، خواستار رسیدگی به حق خود به عنوان منتخب مردم یزد در شورای شهر شد.
کد خبر: ۵۷۸۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵ 12 March 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ سپنتا نیكنام، عضو زرتشتی شورای شهر یزد كه انتخاب او با رای مردم، بعدتر با چالشی به دلیل دین او مواجه شد و هنوز مشخص نیست بتواند عضوی از شورای شهر باشد یا نه، دیروز در توییتی نوشت: من و همكیشانم مانند دیگر ایرانیان حق مشاركت برای توسعه میهنمان داریم. حقی كه از آرای مرم كه بهترین عیار مصلحت است برآمده است. امیدوارم مجمع محترم تشخیص مصلحت، تا مهلت شش ماهه به سر نیامده، بر رای مردم شریف یزد صحه بگذارد. ممكن است تعلل در بررسی این پرونده، نوشدارو پس از مرگ سهراب شود.

عاقبت سپنتا نیکنام چه شد؟/ نوشدارو پس از مرگ سهراب نشود!

شهیندخت مولاوردی، دستیار ویژه رییس‌جمهور در حقوق شهروندی، چند روز پیش در گفتگو با خبرآنلاین، به این موضوع به عنوان یكی از مصادیق حقوق شهروندی اشاره كرد. او گفت: مورد آقای نیکنام آزمون بزرگ نظام در حوزه حقوق شهروندی است. اگر مجلس بر نظر خود درمورد سپنتا نیکنام اصرار بورزد این موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع خواهد شد. هرچند که معتقدم هیچ نیازی به قانونگذاری مجدد در این مورد وجود ندارد و قانون در چنین مواردی به اندازه کافی گویاست. نظر من این است باید در موارد مشابه ببینیم که مصلحت کشور و نظام و منافع ملی‌مان در چیست؛ به ویژه در شرایط حاضر که چشم همه دنیا به عملکرد ماست باید بسیار هوشیارانه عمل کنیم تا کمتر با چنین چالش هایی روبرو شویم.

مولاوردی درمورد حقوق اقلیت‌ها اظهار كرد: اقلیت‌های قومی و مذهبی قطعا به عنوان شهروند ایرانی تحت پوشش و حمایت منشور حقوق شهروندی هستند. این منشور مانند چتری است که همه ایرانیان را تحت پوشش دارد. اتفاقا بیشترین مراجعه‌کنندگان ما اقلیت‌های دینی و مذهبی هستند و عمده شکایتشان تبعیض است و حتی از زندان‌ها نیز مکاتباتی داشته‌ایم که از طریق دستیار ویژه وزیر دادگستری این موارد را پیگیری کرده و سعی می‌کنیم هیچ درخواست و مکاتبه‌ای را بی‌پاسخ نگذاریم. همه این موارد از طریق مراجع ذیربط مانند وزارت اطلاعات پیگیری می‌شوند تا حداقل توجیهات و توضیحات را برای پیگیری لازم کسب کنیم. مطمئن باشید هیچ درخواستی را بی پاسخ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار