۱۲ اسفند ماه امسال خودرو جدید حمل زندانیان رونمایی شد؛ خودرویی که تمام پارامترهای حفاظتی و امنیتی در آن رعایت شده است.
کد خبر: ۵۷۸۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۲ 13 March 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ از ابتدای تشکیل سازمان زندان‌ها تا کنون، در بحث خودروهای ویژه اعزام و بدرقه زندانیان، اقدام خاصی صورت نگرفته و خودروهای اعزام زندانیان فرسوده و ایمن نبود و بعضا از خودروهای استیجاری برای حمل زندانیان استفاده می‌شد تا اینکه ۱۲ اسفند ماه امسال خودرو جدید حمل زندانیان با حضور اصغر جهانگیر رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور رونمایی شد.

همان‌طور که در خبرها آمده، طراحی و تولید این خودرو با قیمت تمام شده ۲۷۹ میلیون تومان در داخل کشور انجام شده است اما رئیس سازمان زندان‌ها ابراز امیدواری کرده در مرحله تولید انبوه، هزینه ساخت آن به ۲۰۰ میلیون تومان کاهش یابد.

از نکات جالب توجه در طراحی و تولید این خودرو آن است که تمام پارامترهای حفاظتی و امنیتی در آن رعایت شده  که می‌تواند بسیاری از مشکلات سازمان زندان‌ها در زمینه اعزام و بدرقهزندانیان را برطرف و ضریب امنیت اعزام‌ها را افزایش دهد.

خودرو جدید اعزام و بدرقه زندانیان توسط شرکت «پیشرو دیزل آسیا نجف‌آباد» و با همکاری مرکز تحقیقات فناوری‌های نوین «دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد» تولید شده است.

موتور این خودرو «نیسان ZTC» و گیربکس آن نیز ZF آلمان است و ۲۲ نفر گنجایش شامل ۱۰ زندانی و ۱۲ مامور دارد.

از جمله مشخصات امنیتی و حفاظتی این خودرو می‌توان به ضد گلوله بودن کابین عقب و نصب ۱۲ دوربین دید در شب، نصب بیسیم، نصب سنسور گاز، دود و ضربه هشدار دهنده، نصب سیستم آیفون مکالمه عقب و جلو، نصب سیستم نظارت تصویری و ارتباط با مرکز کنترل، سیستم شناسایی و ثبت پلاک خودروهای مجاور مشکوک و جداسازی کابین مختص زندانی، مامورین و سراکیپ اشاره کرد.

نصب سیستم تهویه کولر و بخاری، نصب سیستم آژیر و آیفون، تعبیه محل استقرار پابند، برقی و مکانیکی بودن درب کابین زندانی و مامورین، نصب صندوق تجهیزات و کپسول آتش‌نشانی، زره پوش بودن ورق کف خودرو و نصب سیستم موقعیت یاب GPS بر روی خودرو، از دیگر پارامترهای امنیتی و حفاظتی جالب توجه خودروهای جدید است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار