مدیر امور عمومی دانشگاه به مناسبت هفته دانشگاه سبز با تاکید بر اهمیت مشارکت دانشجویان در حفظ محیط زیست دانشگاه به ویژه دانشجویان خوابگاهی، بیان کرد: این قشر از جامعه دانشگاهی می‌توانند نقش پررنگی در تحقق مدیریت سبز در دانشگاه داشته باشند .
کد خبر: ۵۷۸۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹ 13 March 2018

«سعید فرجامی» با اشاره به تعریف دانشگاه سبز اظهار کرد: دانشگاه سبز، سازمانی است که مبتنی بر مولفه‌های مدیریت سبز اداره می‌شود و منظور از مدیریت سبز مجموعه اقداماتی است که در زمینه صرفه‌جویی و کاهش مصرف انرژی اعم از برق و گاز انجام می‌شود، همچنین کاربرد موثر و بهینه منابع انسانی، منابع مادی و تجهیزاتی که در اختیار دانشگاه قرار دارد . 

وی افزود: از جمله اقداماتی که در دانشگاه در زمینه کاهش مصرف آب انجام شده می توان به استفاده از تجهیزات کاهنده در مصرف آب، استفاده از پس‌آب‌ها و تصفیه فاضلاب خوابگاه‌ها اشاره کرد . 

مدیر امور عمومی دانشگاه با فراهم ساختن زیرساخت‌های لازم در جهت تفکیک زباله‌های خشک و تر در خوابگاه‌ها، ادامه داد: همچنین در مصرف انرژی تلاش شده از تجهیزاتی استفاده شود که دارای برچسب بهینه مصرف انرژی هستند . 

وی گفت: اقدامات زیربنایی نیز برای آبیاری فضای سبز دانشگاه از جمله استفاده از آبیاری قطره‌ای، کنترل و مدیریت تغییر شیفت آبیاری از روز به اواخر شب صورت گرفته است . 

فرجامي با اشاره به رفتارهای سبز در حوزه فردی عنوان کرد: بنده در زندگی فردی خودم تلاش می‌کنم تا حداکثر استفاده را از نور طبیعی در طول روز داشته باشم، از وسایل و تجهیزاتی که کمترین مصرف انرژی را دارند استفاده کنم، همچنین برای خریدهای روزانه سعی می‌کنم، برنامه‌ریزی داشته باشم تا در یک مرحله خرید انجام بدهم تا از رفت ‌و آمدهای غیرضروری جلوگیری شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار