امام جمعه یزد با بیان این‌که مساجد در زمینه برگزاری جشن در اعیاد فعال‌تر باشند گفت: نشاط اجتماعی با فعال کردن مساجد امکان‌پذیر است .
کد خبر: ۵۷۸۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 13 March 2018

 آیت‌الله «محمدرضا ناصری‌یزدی» در جلسه نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر در یزد با اشاره به این‌که در ایام نوروز مناسبت‌هایی مثل میلاد نور و مراسم معنوی اعتکاف باید به نحوی از این فرصت‌ها باید به خوبی استفاده کرد،‌ اظهار کرد: در ایام غدیر حدیث ثقلین که اعتراضی به دیگران نیست و اهل تسنن که بارها آن را بیان کردند و مشکلی هم با آن ندارد به درستی پرداخته شود به نوعی می‌تواند معرفی شیعه هم باشد .

وی افزود: این حدیث به صورت خلاصه ترجمه و فشرده تهیه و در ایام غدیر آن را در بین مردم توزیع کنیم و با انتشار در رسانه‌ها، صدا و سیما و نشریات روی آن کار شود زیرا تعرضی به کسی ندارد و گفته آن هم از حضرت محمد(ص) است .

رییس بنیاد بین‌المللی غدیر در استان یزد با بیان این‌که حدیث ثقلین یکی از حدیث‌های جامع و کامل است، گفت: در ابتدای آن هم می‌توانیم از آیات قرآن با مضمون‌هایی مثل "از فرموده پیامبر سرپیچی نکنیم" یا "از گفته‌های پیامبر اطاعت کنیم" استفاده کنیم بسیار تأثیرگذاری بالایی دارد .

امام جمعه یزد بیان کرد: در یزد مسائل عزاداری خوب عمل می‌شود اما در اعیاد که مربوط به ائمه اطهار است آن‌طور که باید و شاید به آن توجه نمی‌شود و مساجد در ایام میلاد ائمه هیچ برنامه‌ای ندارند .

وی با اشاره به این‌که اگر نشاط اجتماعی می‌خواهیم که منحصر به عده خاص و همراه با گناه نباشد باید مساجد و حسینیه‌ها را فعال کنیم، خاطرنشان کرد: در این زمینه می‌توانیم از مسئولان هیئات مذهبی در استان بخواهیم که در زمان میلاد ائمه اطهار (ع) با جمع کردن اعضای هیئت خود به شادی بپردازند و در این بین با پخش کردن شیرینی و شربت در بین مردم، شادی را در جامعه و سطح شهر گسترش دهند .

ناصری یزدی با بیان این‌که برگزاری جشن‌های عمومی در مساجد، پارک‌ها و مجامع عمومی از دیگر راه‌های ایجاد نشاط اجتماعی است، گفت: این برنامه‌ها ساماندهی شود و کسانی به اجرای برنامه بپردازند که هم شاد، تأثیرگذار و بدون گناه باشد و مسائل روز مثل فضای مجازی، خانواده و غیره برای مردم بیان شود .

نماینده ولی فقیه در استان یزد به لزوم ایجاد چند پارک بانوان در سطح شهر یزد اشاره و گفت: می‌توان با ایجاد این گونه مکان‌های امن و ایمن برای بانوان، به نوعی نشاط اجتماعی را در بین خانواده حفظ کنیم .

رییس بنیاد بین‌المللی غدیر در استان یزد در پایان تأکید کرد: برگزاری جشن در ایام و در مکان‌های مختلف نباید به شکلی باشد که برند و نام دارالعباده یزد خدشه‌دار شود .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار