شهردار اردکان در جمع خبرنگاران این شهرستان گفت: با توجه به اولین سال ثبت جهانی یزد، به طور قطع بازدید مسافران از اماکن تاریخی و گردشگری و مذهبی شهر اردکان به عنوان دروازه ورودی استان دوچندان خواهد شد .
کد خبر: ۵۷۸۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶ 13 March 2018

«احمد کمالی» در اولین نشست خبری خود که با حضور اصحاب رسانه شهرستان اردکان برگزار شد، اظهار کرد: در ابتدای شروع به کار خود در شهرداری و با نزدیک شدن به ایام نوروز  جلسات متعددی درجهت خدمت رسانی بهتر به شهروندان و مسافران نوروزی برگزار شد و با توجه به این‌که یزد امسال به ثبت جهانی رسیده، به طور قطع بازدید مسافران از اماکن تاریخی وگردشگری ومذهبی شهر اردکان بعنوان دروازه ورودی استان دوچندان خواهد شد .

وی افزود: شهرداری اردکان با ورود به بافت تاریخی و بهسازی کف و بدنه کوچه‌ها و مسیرها و نورپردازی آنها نقش عمده ای در زنده نگه داشتن بافت داشته است .

شهردار اردکان،‌گفت: در سال ۹۶ بالغ بر ۱۰۱۱۹ متر مربع کف فرش و بدنه سازی و نور پردازی در محورهای گردشگری وبافت تاریخی صورت گرفته و  هم اکنون این کار ارزشمند ادامه دارد .

این مقام مسئول با اشاره به این‌که مجسمه‌هایی از حیوانات بومی منطقه اردکان ازجمله جبیر و هوبره در باغ ملی  تحت عنوان گذرطبیعت نصب خواهد شد،‌ تصریح کرد: ساخت المان‌های ویژه عید نوروز، رنگ آمیزی سنگ جدول معابر، نصب تابلوهای استرابورد دو طرفه معرفی اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری، تهیه نقشه گردشگری و اقلام فرهنگی جهت مسافرین نوروزی، استقرار راهنمایان مسافرین در مبادی ورودی و میادین اصلی شهر در دستور کار شهرداری قرار دارد .

احمد کمالی به اولویت‌های عمرانی شهرداری اشاره کرد و گفت: تکمیل خیابان شهید شابلی، احداث خیابان حضرت زینب (س) تعریض خیابان دکتر شریعتی و احداث میدان بهشت از اهم فعالیت های عمرانی شهرداری اردکان در سال ۹۷ است که در موعد مقرر به بهره برداری خواهد رسید .

کمالی وضعیت کوچه ها و معابر شهری را مناسب ندانست و افزود: با توجه به  وضعیت نامناسب کوچه ‌ ها و خیابان‌ها سال آینده با هزینه هشت میلیارد تومانی تحول خوبی در بهسازی و آسفالت معابر خواهیم داشت .

شهردار اردکان ادامه داد: بهسازی  زیر سازی و تعویض آسفالت بلوار خاتمی ، اصلاح هندسی میدان ولایت ، مرمت  چند باب آب انبار، مرمت بخشی از بازار زین الدین ، حمام صدرآباد ، اصلاح تقاطع بلوار ولی عصر با خیابان نواب ، احداث میدان ابوالفضل العباس و احداث پل کوثر در مسیر بلوار کوثر مسکن مهر از جمله اقدامات عمرانی  شهرداری  در ۶ ماهه اخیر بوده است .

وی با بیان این‌که مسئولین شهر می بایست به امر ورزش و اوقات فراغت جوانان توجه ویژه ای داشته باشند اظهار کرد: در سال آینده در محلات مختلف شهراز جمله شریف آباد، جنت آباد، کوشکنو و مسکن مهرمکان‌هایی مناسب جهت برگزاری مسابقات والیبال و فوتبال ساحلی احداث خواهد شد .

کمالی به کمبود فضای مناسب برای ورزش بانوان اشاره کرد و گفت: پارک دوم ویژه بانوان با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان در حاشیه بلوار غدیر روبروی تالار ورزشی آیت الله خاتمی احداث خواهد شد که نقش مهمی درنشاط و شادابی وسلامت بانوان خواهد داشت .

شهردار اردکان ایجاد کمربند سبز در اطراف شهراردکان را ضروری دانست و بیان کرد:‌ اجرای کمربند سبز در اطراف شهر نقش بسیار زیادی در زیبایی و کاهش میزان آلودگی هوا دارد که با کاشت گونه‌های سازگار و ماندگارو با همکاری اداره منابع طبیعی این طرح اجرا خواهد شد .

وی خاطرنشان کرد: با کاشت حدود شش‌ هزار اصله نهال در مناطق مختلف شهر فضای سبز شهری توسعه قابل توجهی یافته که این امر ادامه خواهد داشت .

گفتنی است؛ در پایان احمد کمالی شهردار و محمد علی مروتی رئیس شورای اسلامی شهر اردکان به سوالات خبرنگاران درباره موضوعات مختلف شهری پاسخ دادند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار