معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد با بیان اینکه فضای رسانه‌ای ناسالمی در جریان قطع آب استان یزد ایجاد شد گفت: متأسفانه راهبردی برای پاسخگویی به این فضای رسانه‌ای وجود نداشت.
کد خبر: ۵۷۸۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹ 13 March 2018

محمد علی طالبی در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان یزد که در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد اظهار داشت: شرایط خاصی که امروز با آن مواجه هستیم بار مسئولیت روابط عمومی‌های دستگاه‌های مختلف را سنگین کرده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد با اشاره به اینکه با یکسری مسائل و موضوعات مبتلابه در استان روبه رو هستیم گفت: نمونه این مسئله را در بحث آب و قطع جریان آب در استان مشاهده کردیم.

وی با اشاره به اینکه در برخی مواقع با بحران اطلاع رسانی مواجه می‌شویم و نیاز به مدیریت این بحران در حوزه روابط عمومی‌های دستگاه‌ها مشاهده می‌شود افزود: به طور مثال وقتی مشکل آب پیش می‌آید بار مسئولیت سنگینی به دوش روابط عمومی دستگاه‌هایی است که در این حوزه در حال تلاش هستند و باید ارتباط مناسبی را با حوزه اطلاع رسانی و مطبوعات برقرار کنند.

طالبی ارائه اطلاعات صحیح به مخاطبان را یکی از مسائل مورد نیاز امروز کشور و استان یزد دانست و اضافه کرد: این مطالب باید از جامعیت لازم برخوردار و آرامش را به جامعه و مردم منتقل و از انتشار شایعات و تأثیرپذیری از این گفته‌های غلط جلوگیری کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد خاطرنشان کرد: از همه روابط عمومی‌ها انتظار می‌رود که برنامه از پیش تدوین شده‌ای را برای مواجه با چنین موقعیت‌های خاص در استان داشته باشند و با تعامل با رسانه‌ها، فضای استان را به سوی فضای آرامش و امن سوق دهند.

وی اتخاذ رویکردهای برای منافع استان و منافع مردم یزد را از دیگر مواردی عنوان کرد که باید در دستور کار روابط عمومی‌ها قرار گیرد تصریح کرد: در جریان قطع آب استان یزد فضای رسانه‌ای ناسالمی برای یزد ایجاد می‌شد و از آن طرف در حالی که ما در موضع حق بودیم، راهبردی برای پاسخگویی به این فضای رسانه‌ای وجود نداشت.

طالبی با بیان اینکه ضرورت انعکاس خدمات و تلاش‌ها در مجموعه همه دستگاه ها که در راستای خدمت به مردم صورت می‌گیرد از دیگر فعالیت‌هایی است که باید به آن توجه شود گفت: امروز با نقدهای غیر سازنده در کشور مواجه هستیم و فضای مجازی این اختیار را در اختیار منتقدین قرار داده که بی‌محابا نقدهای نادرست را به دولت وارد کنند و آرامش جامعه را هدف بگیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد با اشاره به اینکه ضرورتاً باید ارتباط و تعامل بیشتری داشته و ابزارهای نوین را به خوبی استفاده کنید عنوان کرد: هر جا لازم است زمینه ارتباط مؤثر مدیران دستگاه‌ها را با رسانه‌ها برقرار و از هر گونه مسائل که ممکن است ناشی از بدفهمی در جامعه شود خودداری کنید.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار