مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد از بهره‌برداری سامانه دادور در راستای بهبود فضای کسب‌ و کار استان یزد در آینده نزدیک خبر داد و گفت: 60 شاخص به عنوان پیش نویس عملیاتی برای بهبود فرایند رقابت پذیری دستگاه های استان مشخص شده است.
کد خبر: ۵۷۹۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲ 14 March 2018

علی نمازی در نشست تخصصی ستاد سرمایه‌گذاری استان یزد با موضوع طراحی سازوکارهای بهبود شاخص‌های رقابت‌پذیری در استان گفت: متولی این پروژه در سطح ملی وزارت امور اقتصادی و دارایی و در سطح استان ها استانداری و اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان است و این طرح بر اساس مطالعه 31 استان کشور روی 31 کشور توسعه یافته در قالب 114 شاخص اصلی انجام شده است.
وی هدف اجرای این طرح را ارزیابی و تعیین دستگاه متولی بهبود شاخص رقابت پذیری در استان عنوان کرد و گفت: در استان یزد از میان شاخص های اعلام شده 60 مورد انتخاب و برنامه های عملیاتی برای هر دستگاه مشخص شده است.
نمازی ادامه داد: با تعیین دستگاه متولی، این دستگاه با برنامه ریزی و همکاری سازمانی و فراسازمانی برای ارتقاء شاخص مورد نظر تلاش و برنامه پیشرفت را ارائه می کند.
وی خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین اقدامات عملیاتی برای بهبود فضای کسب‌وکار در کشور طراحی سامانه‌های متعدد با عناوین نما، دادور، سام و یاور است که سامانه دادور پیشرفت قابل‌توجهی را داشته و بزودی در استان یزد نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.
این مسئول مطالبات استانی در این طرح را تعیین شاخص های رقابت پذیری برای ارتقاء و شناسایی گلوگاه ها و مشکلات اساسی در ارتقاء شاخص های رقابت پذیری اعلام کرد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد تصریح کرد: گزارش‌های سالانه رقابت‌پذیری برای نخستین بار در سال 1979 با پوشش 19 کشور در سطح جهان آغاز و در سال 2005 با تعریف شاخص‌های رقابت‌پذیری در قالب جدید با پوشش 140 کشور در سطح جهان در حال پیگیری است.
نمازی افزود: ایران از سال 2010 باهمت اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی به رتبه‌بندی گزارش‌های مجمع جهانی اقتصاد پیوست و ملزم است که شاخص‌های رقابت‌پذیری را تهیه و ارائه دهد.
استان یزد دومین استان معدنی، چهارمین استان صنعتی و هشتمین استان صادر کننده محصولات غیرنفتی کشور است و 3هزار و 700 پروانه صنعتی با سرمایه گذاری اسمی 80 هزار میلیارد ریال و با حدود 100 هزار نفر اشتغال صنعتی در استان وجود دارد.
رتبه کسب و کار استان یزد در زمستان پارسال نسبت به فصل قبل از آن با 12 پله صعود از رتبه 17 کشور به رتبه 5 رسیده بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار