معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار یزد گفت: بانک ها در راستای تکمیل عملکرد نزدیک به عالی دستگاهها برای جذب تخصیص های طرحهای اشتغالزا ، عملکرد 99درصدی در پرداخت تسهیلات داشته باشند.
کد خبر: ۵۷۹۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵ 15 March 2018

علی زینی وند عصر چهارشنبه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان یزد گفت: دستگاههای اقتصادی عملکرد مطلوبی در جذب اعتبارات طرحهای اشتغالزایی فراگیر و روستایی و نیز رونق تولید داشته اند.
وی افزود: حجم بالای اشتغال در بخش های استارتاپ ها ، تاکسی تلفنی ها و حمل و نقل در استان وجود دارد ولی نظارت کاملی بر آنها وجود ندارد و نیازی به سیاسی کردن این امر نیست و مشکلات آنها باید در کارگروه مرتبط بررسی تا برای بیکاران دانش آموخته استان ، شغل ایجاد شود.
معاون استاندار یزد تأکید کرد: مگر می شود یزد در حوزه اینترنت و اشتغال این بخش وارد شود و جوانان بیکار دانش آموخته داشته باشد در حالی که با توجه به ظرفیت های این استان باید شاهد رشد اشتغال در این بخش باشیم.
زینی وند ادامه داد: باید برای اشتغالزایی در بخش های تاکسی اینترنتی ، ساماندهی منازل اجاره ای و حمل و نقل برنامه ریزی کرد تا منجر به کاهش بیکاری شود.
در ادامه این جلسه مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان یزد و دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان گفت: : 76.5درصد از اعتبارات اشتغال فراگیر و 95درصدتخصیص اعتبارات اشتغال روستایی استان به بانکها معرفی شده است.
محمدحسین ریاحی با بیان اینکه مجموعا 78درصد از اعتبارات تخصیصی اشتغال فراگیر و روستایی جذب شده است، افزود: در بخش اشتغال فراگیر ظرف 2هفته اخیر 64 طرح به مبلغ 71 میلیارد و 700 میلیون مصوب شده است.
وی اضافه کرد: در بخش اشتغال فراگیر شاهد جذب 76.5 درصدی اعتبارات تخصیص یافته و در اشتغال روستایی نیز شاهد جذب 95درصدی اعتبارات تخصیص یافته هستیم.
دبیر کارگروه تخصصی اشتغال ادامه داد: تاکنون 83 میلیارد و 200 میلیون تومان برای اشتغال روستایی در استان اختصاص یافته که 413 طرح با اشتغال یکهزار و 541 نفر با 79 میلیارد و 500 میلیون تومان تصویب و به بانک ها معرفی شده است.
ریاحی خاطرنشان کرد: در کارگروه 46 طرح ، کارگروه دوم ، 25 طرح ، کارگروه سوم 52 طرح و کارگروه آخر 295 طرح در اشتغال روستایی مصوب شده که شهرستان خاتم با 179 درصد پیشرفت در صدر قرار دارد.
وی سرانه اشتغال طرح های ایجاد شده روستایی در استان را 56 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: سرانه اشتغال مصوب برای این بخش 75 میلیون تومان بوده که تاکنون خیلی کمتر از این مقدار بوده است.
مدیرکل تعاون یزد در تشریح گزارش سامانه رصد (سامانه ثبت نام اشتغال ) اظهار کرد: سهمیه تعهد شده امسال دستگاههای استان 18 هزار و 531 نفر بوده که می بایست 31 دستگاه در سامانه رصد ثبت می کردند.
ریاحی افزود: تاکنون 12 هزار و 877 نفر یعنی 70 درصد تعهد دستگاهها در این سامانه ثبت شده که شهرستانهای مهریز با پیشرفت 157درصدی و بهاباد با 119درصد بهترین عملکرد را داشته اند. 
وی در عین با تأکید بر لزوم تسریع در سرعت چند دستگاه برای ثبت اشتغال ایجاد شده در این سامانه گفت: هفت دستگاه از تعهد داده شده عقب هستند که امیدواریم هرچه زودتر اقدام کرده به کارها سرعت دهند.
در این جلسه گزارشی از طرح ' روستاتعاون ' نیز ارائه شد.
در این گزارش آمده که سهمیه استان یزد در این طرح 42 تعاونی در 42 روستا بوده که تاکنون 51 تعاونی با اشتغالزایی 691 نفر و سرمایه گذاری 73 میلیارد و 500 میلیون تومان در استان ایجاد شده است.
از جمعیت یک میلیون و 138 هزار نفری استان یزد بر اساس سرشماری آبان ماه سال 1395، 15 درصد در روستاها و 85 درصد در 21 شهر زندگی می کنند و بر اساس آمارها نرخ بیکاری در مناطق روستایی استان 9.2 درصد است.
نرخ بیکاری در این استاندر پایان پاییز 13.9درصد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ،1.7درصد افزایش داشته است.
عمده بیکاران استان را قشر دانش آموخته دانشگاهی و بانوان تشکیل می دهد .
هم اکنون 44 هزار نفر در استان بیکار هستند که بیش از 18 هزار نفر دانش آموخته دانشگاهی اند که از این تعداد 10 هزار نفر بانوان دانش آموخته هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار