یادواره 84 شهید والامقام فصل زمستان بافق با حضور جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم در این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۵۷۹۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳ 16 March 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ یادواره 84 شهید والامقام فصل زمستان بافق باحضور امام جمعه و فرماندار بافق،فرمانده سابق سپاه الغدیر یزد،جانشین فرماندهی ناجا کشور، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی،خانواده معظم شهدا و جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم در امام زاده عبدالله(ع)این شهرستان برگزار شد.
فرمانده سابق سپاه الغدیر استان یزد در این آیین با بیان خاطراتی از شهدای دوران دفاع مقدس و رشادت های جوانان بافقی در جبهه،گفت: جوانان و دلیرمندان بافقی با حضور در جبهه و نثار جان خود که بزرگ ترین موهبت الهی است، از اسلام و ارزش‌های انسانی، ناموس و خاک سرزمین خود دفاع کردند و افتخار آفریدند.
سردار فتوحی با بیان اینکه قدردانی از شهیدان و استمرار راه شهدا، وظیفه‌ای ملی و مذهبی است خاطر نشان کرد:رزمندگان اسلام در ٨سال دفاع مقدس خط شکن بودند و حماسه ها آفریدند.
وی به عملیات فصل زمستان اشاره کرد و به تشریح عملیات های انجام شده پرداخت وتصریح کرد:تعدادی در عملیا‌ت بدر به شهادت رسیدند که مردانه و شجاعانه جنگیدند و در کربلای ٥قطعنامه ٥٩٨در عملیات والفجر٨نوشته شد اما تصویب نشد.
فرمانده سابق سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به اهمیت عملیات کربلای ۵ افزود:به قدری این عملیات مهم بود که استکبار آن قطعنامه را تصویب کردند و مرحله ای رسیده بود که امریکا، ایتالیا و فرانسه هرچه سلاح به عراق می دادند ایرانی ها انها را می گرفتند.
سخنران مراسم یادواره شهدای فصل زمستان بافق عنوان داشت: ‌شهدا در زمان جنگ تمام نقشه های دشمن را نقش بر آب کردند و شهدا ریا و تکبر را دور انداختند و ولایت را گرفتند.
سردار فتوحی با بیان اینکه ما در جنگ با استکبار می جنگیدیم نه با صدام،که از این طریق توانستیم شکست شان دهیم بیان داشت:تعجب می کنم بعضی ها در روزنامه ها می نویسند که اگر خاتمی رییس جمهور نمی شد امریکا به ایران حمله می کند و ابروی خودشان را می برند.
وی افزود:یزد شهر ولایت و شهادت و شهر صدوقی و بافقی هاست و امروز لشکر شام امریکا است که امروزمالک اشترها قدر ایران را مشخص می کنند نه دیپلماسی را و ملت ایران اهل بصیرت هستند و شهدا آن را مدیریت می کنند.
فرمانده سابق سپاه الغدیراستان یزد با اشاره به اینکه کشورهایی که فرش قرمز زیر پایشان پهن شده است عامل اتفاقات اخیر در کشور بوده اند گفت:تا زمانی که نگاهمان به غرب باشد خداوند کمکمان نخواهد کردو امریکا و غرب هیچ چیزی از ما نخواهند خرید و فقط خیانت می کنند و وقتی که ایران کشور نمونه اسلامی شود همه کشورهای اسلامی الگو می گیرند.
گفتنی است: مدیحه سرایی در رثای شهدا توسط مداح اهل بیت(ع) از دیگر برنامه های این آیین بود.

 

//خبرگزاری صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار