کد خبر: ۵۷۹۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶ 16 March 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ محمدرضا حبیبی پیش از ظهر پنجشنبه، در همایش تجلیل تلاشگران عرصه‌های صلح، آشتی و مهرورزی در شوراهای حل اختلاف استان یزد ضمن قدردانی از فعالان عرصه ترویج فرهنگ صلح و سازش، گفت: فعالیت‌های ستاد صبر به‌منظور افزایش صلح و سازش ظرفیت بزرگی در زمینه صلح و سازش و ایجاد آشتی و صلح بین مردم دارد که باید به آن توجه کرد و ریشه‌های اختلاف را از بین برد.

وی افزود: پاداش این‌گونه اقدامات با سخن و رفتار و پرداخت‌های مالی خلاصه نمی‌شود؛ بلکه ارزش معنوی این‌گونه اقدامات بسیار فراتر از پرداخت‌های مالی است؛ چنانچه برای تحقق صلح و سازش در جامعه باید از تمامی ظرفیت‌ها ازجمله افراد صاحب نفوذ کلام و ریش‌سفیدان استفاده کرد.

رئیس‌کل دادگستری استان یزد با اشاره به تأکیدات قرآن و انبیا در راستای ترویج فرهنگ صلح و سازش، اظهار داشت: در روایات متعددی آمده است که ثواب صلح و آشتی بین دو برادر دینی، بیشتر از همه نمازها و روزه‌های مستحبی است؛ لذا امروزه ضروری است جامعه با اهمیت و سازوکار شورای حل اختلاف بیشتر آشنا شود؛ به‌گونه‌ای که درواقع ضروری است نقش شورای حل اختلاف در رفع اختلاف‌های افراد پررنگ‌تر و برجسته‌تر شود و عموم افراد با این ظرفیت شوراها بیش‌ازپیش آشنا شوند.

حبیبی بابیان اینکه رویکرد دستگاه قضایی ترویج فرهنگ صلح و سازش است، تصریح کرد: اقداماتی که در عرصه ابلاغ‌های الکترونیک و سیستمی کردن شعب شورای حل اختلاف در سطح استان یزد صورت گرفته است در کل کشور کم‌نظیر است؛ لذا امید است در عرصه‌های دیگر قضایی استان گام‌های بیشتری جهت توسعه برداشته شود.

این مقام قضایی با تأکید بر اینکه شورای حل اختلاف منشأ آثار برکات زیادی در کشور بوده که اولین آن‌ها افزایش و توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه است، خاطرنشان کرد: یکی از شاخصه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران که این نظام را از سایر نظام‌ها متمایز کرده است، ایجاد اخوت بین مردم و توسعه فرهنگ صلح و سازش و برادری در جامعه است؛ چیزی که در کشورهای دیگر که فریاد حمایت از حقوق بشر می‌زنند، در این راستا نه‌تنها اقدامی صورت نمی‌گیرد؛ بلکه در خلاف این موضوع حرکت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه تنها چیزی که در کشورهای مدعی دفاع از حقوق بشر مطرح نیست، توجه به مردم و ایجاد صلح و سازش است، عنوان کرد: نمونه بارز این مهم فعالیت‌های کارخانه‌های اسلحه‌سازی و قانونی بودن حمل سلاح گرم برای آحاد مردم است که نتیجه آن جز توحش و رواج آدم کشی نیست! چیزی که تقریباً همه‌روزه شاهد و ناظر آن در آمریکا هستیم یعنی افزایش سرمایه مالکان صهیونیست کارخانه‌های اسلحه‌سازی به قیمت کشته شدن افراد و مردم بی‌گناه است.

رئیس‌کل دادگستری استان یزد در بخشی از سخنان خود با اشاره به اقدامات سخیفانه دشمن در جهت ایران هراسی، خاطرنشان کرد: این اقدام دشمن هم در راستای بازاریابی بیشتر برای فروش سلاح به کشورهای منطقه است؛ لذا باید در راستای روشن‌سازی چهره واقعی دشمن برای نسل جوان تمام تلاش‌ها به کار گرفته شود.

به گزارش فارس، حبیبی فلسفه وجودی شوراهای حل اختلاف را توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه عنوان کرد و بیان داشت: کارکنان شاغل در شعب شورا با قرائت احادیث و روایات و آیات قران در نیل به این هدف مقدس گام بردارند.

رئیس‌کل دادگستری استان یزد در پایان بابیان اینکه شوراهای حل اختلاف کمکی برای دستگاه‌های قضایی هستند، یادآور شد: در استان یزد با توجه به سابقه دینی و تدین مردم و ارتباط تنگاتنگ آنان با مسجد و حسینیه و جماعات انتظار این است که درصد پرونده‌هایی که منجر به سازش می‌شود بسیار بالاتر از پرونده‌هایی باشد که منجر به صدور حکم می‌گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار