امام‌جمعه اردکان با اشاره به تلاش دشمن برای کم‌ارزش جلوه دادن پیمان زناشویی گفت: هدف دشمن سست کردن بنیان خانواده‌ها و بالا بردن سن ازدواج است.
کد خبر: ۵۸۰۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸ 17 March 2018

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردکان ضمن توصیه و سفارش به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه با اشاره به فرارسیدن سال جدید گفت: در قرآن کریم آیات متعددی موضوع حیات زمین بعد از خواب زمستانی را بیان کرده است. یکی از نشانه‌های حق این است که خداوند زمین مرده را زنده می‌کند و گیاهان سبز می‌شود. خداوندی که این‌چنین عمل می‌کند انسان‌ها را نیز پس از مرگ زنده می‌کند. این درس بسیار مهم فصل بهار است که تجلی قیامت و زنده شدن دوباره در روز محشر است. گذشت سریع عمر از بزرگ‌ترین عبرت‌هاست.

وی، ضمن گرامیداشت حلول ماه رجب به بیان فضائل و مناسبت‌های این ماه پرداخت و افزود: فضیلت هیچ‌کدام از ماه‌های حرام به‌پای فضیلت ماه رجب نمی‌رسد. روزه، دعا، استغفار و اعتکاف در این ماه ثواب بیشتری دارد.

امام‌جمعه اردکان با اشاره به تقارن آغاز سال جدید با سالروز شهادت حضرت امام هادی (علیه‌السلام) گفت: شیعیان در شادی اهل‌بیت شاد هستند و در عزای آن‌ها غمگین هستند. باید روز نوروز حرمت نگه‌داشته شود. عیدی دادن، صله‌رحم کردن و تبریک سال نو گفتن اشکالی ندارد اما بدانیم که روز شهادت هم است. در مجالس اهل‌بیت شرکت کنیم. در بعضی از شادی‌های افراطی که لازمه عید هم نیست مراعات کنیم. همچنین روز سیزدهم نوروز هم سالروز وفات حضرت زینب کبری (سلام‌الله علیها) است که لازم است حرمت این روز نیز حفظ شود.

وی گفت: مردم از موضوع سخت‌گیری برخی از خانواده‌ها به بهانه‌های مختلف در امر ازدواج جوانان مختلف گله‌مند هستند و به من منتقل می‌کنند و گاهی اصرار دارند که هر هفته در نماز جمعه تذکر داده شود. این‌یک درد است. پیامبر اسلام فرمودند؛ دختری که به سن ازدواج می‌رسد مثل میوه‌ای است که بر روی درخت می‌رسد اگر نچینید یا می‌چینند یا برمی‌گردد یا از درخت می‌افتد. اگر کسی به سراغ دختر شما آمد که دین و اخلاقش موردپسند است رد نکنید وگرنه به بلایی مبتلا می‌شوید که قابل‌درمان نیست.

شاکر اظهار داشت: در ازدواج زیاد سخت نگیریم. به مشاوره اهمیت بدهیم. این کسانی که الآن به‌جایی رسیده‌اند وقت ازدواجشان یک جوان معمولی بوده‌اند. هرچه سبک زندگی ما به‌سوی غیر اهل‌بیت برود و از فرهنگ قرآن و اهل‌بیت دور بشود ممکن است که ما آسایش به دست بیاوریم اما آرامش نخواهیم داشت. آرامش در منزل با پول و مدرک و مهریه زیاد فراهم نمی‌شود.

وی افزود: دشمن قصد دارد که خانواده‌های ما را مانند غربی‌ها کند و پیمان زناشویی را سست جلوه بدهند. اولاد دار شدن را امری کم‌ارزش یا بی‌ارزش جلوه بدهند. سن ازدواج را بخصوص در خانم‌ها بالا ببرند. آمارها نشان می‌دهد که بین 5 تا 6 میلیون پیردختر بالای 40 سال داریم. ما در این فرهنگ شریک نشویم تا جامعه ما دچار آسیب نشود و بنیان خانواده سست نشود.

خطیب نماز جمعه اردکان گفت: مقام معظم رهبری به مناسبت ولادت حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) سخنان مهمی داشتند ایشان فرمودند؛ «کسانی که وانمود می‌کنند عدالت جنسیتی به این است که در همه میدان‌هایی که مردها وارد می‌شوند زن‌ها هم باید وارد بشوند این‌ها خیانت می‌کنند به اعتماد زن و به حرمت و شخصیت و هویت زن». تحقیر کانون خانواده به اهمیت ندادن به امر ازدواج، سخت‌گیری در ازدواج و اهمیت ندادن به موضوع فرزند آوری است. وقتی این‌ها را کم‌ارزش جلوه بدهند و تحقیر کنند و به کسی که مدرک بالاتری دارد و ازدواج‌نکرده است ارزش بیشتری داده شود یعنی خانواده و اولاد داری که ارزشی ندارد.

وی گفت: در کشورهای بسیار توسعه‌یافته آمار تجاوزات، قتل و خودکشی از همه‌جا بالاتر است. اگر خدای‌نکرده کانون خانواده سست شد ما گرفتار بلایی می‌شویم که قابل جبران نیست.

شاکر در بخش پایانی خطبه‌ها با اشاره به آغاز اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در تجلیل از کاروان راهیان نور درباره زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا و حماسه‌های هشت سال دفاع مقدس تأکید کردند. هشت سال دفاع مقدس ثروت ارزشمندی است که ما در اختیارداریم. باید این یاد و نام زنده نگه‌داشته بشود. مردم ما بخصوص نسل جوان باید با افکار، سیره، وصیت‌نامه و راه و روش شهدا آشنا بشوند. این‌ها آینده کشور ما را تضمین می‌کند. کشور ما در دوران دفاع مقدس با دست‌خالی و با توکل بر خدا در برابر تمام ابرقدرت‌ها ایستاد و پیروز شد این درس‌هایی دارد که همیشه می‌تواند ما را یاری کند. شهدا، هادیان این امت و نسل جوان ما هستند. بسیاری از جوانان ما با ارتباط با شهدا در مسیر انقلاب و اسلام قرار گرفتند و به راه راست آمدند. همه مسئولین باید برای برگزاری یادواره و مجالس شهدا، انتقال فرهنگ شهدا، ترویج کتاب‌های مرتبط با دفاع مقدس وزندگی نامه شهدا تلاش کنند.

تسلیت سالگرد رحلت یادگار حضرت امام (ره) مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج سید احمد آقا خمینی و همسر گرامی حضرت امام (ره) و رحلت حضرت آیت‌الله شاه‌آبادی از دیگر مباحثی بود که امام‌جمعه اردکان به آن‌ها اشاره کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار