مدیر کل بهزیستی استان یزد با بیان اینکه نیازمند تغییر نگاه حمایتی صِرف به افراد دارای معلولیت در جامعه هستیم گفت: بستر فعالیت معلولان در عرصه‌های هنری بیشتر از حوزه‌های دیگر فراهم است.
کد خبر: ۵۸۰۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳ 17 March 2018

جلیل عفتی صبح امروز در سمینار نقش تئاتر در توانمندسازی افراد دارای معلولیت که با حضور هنرمندان، کارگردانان تئاتر معلولان و جمعی از مربیان هنری مراکز معلولان بهزیستی استان یزد برگزار شد اظهار داشت: نگاه جامعه به معلولان باید به سمت و سویی برود که اگر افرادی دارای قابلیت‌هایی هستند می‌توانند در عرصه‌های مختلف موفق باشند، مانند معلولان که در بسیاری از رشته های هنری و ورزشی خوش می‌درخشند.

مدیر کل بهزیستی استان یزد برنامه ریزی و بسترسازی برای حضور معلولین در عرصه‌های هنری از جمله فعالیت‌های سازمان بهزیستی است تصریح کرد: همان‌گونه که در کشور مشاهده می‌کنید می‌بینید که معلولان بسیاری در عرصه‌های مختلف به رقابت می‌پردازند و حتی در مسابقات بین المللی هم موفق به کسب مدال‌های رنگارنگ برای کشور جمهوری اسلامی ایران شدند.

وی افزود: بستر فعالیت و شرکت معلولین در عرصه‌های مختلف ورزشی، هنری و غیره در سازمان بهزیستی آماده است و اگر معلولی نیاز به فعالیت داشته باشد بدون شک آن شخص را حمایت و همراهی می‌کنیم.

عفتی با اشاره به اینکه نیازمند تغییر نگاه حمایتی صِرف به افراد دارای معلولیت در جامعه هستیم اظهار داشت: بهزیستی مسئولیت توانبخشی و توانمندسازی را بر عهده دارد و در این زمینه بسترسازی لازم بویژه در حوزه ورود معلولین به عرصه‌های هنری بیشتر است.

مدیر کل بهزیستی استان یزد با بیان اینکه نیازمند فراهم آوردن زمینه ارائه فعالیت‌های هنری افراد دارای معلولیت توسط نهادهای فرهنگی مرتبط در سطح جامعه هستیم اضافه کرد: ارائه خدمات توانبخشی و توانمندسازی به افراد دارای معلولیت می تواند آن‌ها را توانمند کند و در عرصه‌های مختلف ورزشی، هنری و علمی موفق شوند و این در جهت تقویت روحیه آن‌هاست.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار