ريیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بافق با اشاره به برگزاری سومین جشنواره فرهنگی ورزشی استانی «دا» كه به میزبانی بافق برگزار شد، گفت: تیم منتخب شرکت‌کننده در این دوره جشنواره به مرحله کشوری راه خواهد یافت .
کد خبر: ۵۸۰۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷ 17 March 2018

«رضا نارگانی» در اين رابطه اظهار كرد: جشنواره فرهنگی ورزشی «دا» با حضور بیش از ۲۵۰ بانو از روستاهایی از بخش مرکزی یزد، بافق، اردکان، اشکذر، مهریز، خاتم، زارچ و تفت در محل دریاچه پارک آهنشهر بافق برگزار شد .

وی افزود: این جشنواره همه ساله به میزبانی یکی از شهرستان‌های استان برگزار می‌شود و تیم منتخب شرکت‌کننده در این دوره  به جشنواره کشوری راه خواهد یافت .

ريیس اداره ورزش و جوانان بافق با اشاره به کسب رتبه نخست تیم شهرستان تفت، افزود: تیم‌هاي شهرستان‌های یزد و مهریز در چهار رشته دال‌پلان، هفت سنگ، یک قل دو قل و شمع و گل و پروانه، به ترتیب دوم و سوم شدند .

وی توسعه فعالیت ‎‎ های فرهنگی ورزشی در حوزه‌های مختلف را از محورهای اصلی این جشنواره عنوان کرد و افزود: بازی‌های بومی محلی، صنایع دستی  و پخت غذاهای محلی طبق دستورالعمل فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی وزارت ورزش و جوانان از جمله اهداف این جشنواره است .

نارگانی در رابطه با دیگر اهداف برگزاری جشنواره استانی «دا»، بیان کرد: بیش از 250 بانوی روستایی با هدف آشنایی با آيین‌ها، سنت‌ها و فرهنگ غنی مردم استان یزد در این جشنواره استانی شرکت و به رقابت پرداختند .

گفتنی است، جشنواره فرهنگی ورزشی «دا» به همت و همکاری فرمانداری و بخشداری شهرستان، اداره ورزش و جوانان شهرستان بافق ، هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی و شرکت سنگ آهن مرکزی بافق برگزار شد . 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار