مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از حذف دفترچه های بیمه در بخش بستری بیمارستان های دولتی تا پایان شش ماهه اول سال ۹۷ خبر داد و گفت: همچنین طرح استحقاق سنجی نیز در ۱۰۵ بیمارستان اجرایی می شود.
کد خبر: ۵۸۰۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲ 18 March 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ از مهر، طاهر موهبتی در نشست خبری روز شنبه افزود: در سال جاری برنامه حذف دفترچه های بیمه را در قسمت بستری در بیمارستان ها آغاز کرده ایم که در سال ۹۷ نیز این برنامه محقق خواهد شد.

وی گفت: بر اساس بودجه سال ۹۷ در سال آینده در چهار استان کشور که شامل ۱۰۵ بیمارستان می شود، برنامه استحقاق سنجی و حذف دفترچه های بیمه اجرایی می شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه در حال حاضر در چهار استان کشور الکترونیکی شدن خدمات درمان در بخش بستری اجرایی می شود، افزود: استان های مازندران، فارس، البرز و کرمان این برنامه را اجرایی کرده اند که البته به استان های دیگر نیز اعلام شده و به آنهایی که آمادگی لازم را دارند آموزش لازم به مدیران در این خصوص ارائه شده که در سال ۹۷ استان های دیگری مشمول این طرح خواهند شد.

موهبتی تاکید کرد: هدف ما این است که کلیه مراکز درمانی، تشخیصی و دارویی دولتی و خصوصی ارائه خدمات از طریق پایگاه بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ارائه شود که این موضوع در قانون بودجه ۹۷ نیز آمده است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان شش ماهه اول سال آینده حذف دفترچه را در قسمت بستری خواهیم داشت، گفت: پیش بینی می کنیم چنانچه با مشکلی مواجه نشویم در تمامی بیمارستان های دولتی با همکاری وزارت بهداشت تا پایان شش ماهه اول سال ۹۷ حذف دفترچه را در بخش بستری اجرایی کنیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: حذف دفترچه ها در بخش سرپایی نیز در سال های آینده محقق خواهد شد که این موضوع نیاز به همکاری پزشکان دارد.

موهبتی در مورد رفع همپوشانی ها نیز تاکید کرد: اقدامات لازم در این خصوص انجام شده و آخرین اطلاعات ما مبنی بر همپوشانی با سازمان نیروهای مسلح بود که با این مجموعه حدود ۲۶۰ هزار همپوشانی داشتیم و همچنین ۱۶۰ هزار همپوشانی نیز مربوط به سربازان وظیفه است.

وی ادامه داد: بر اساس لایحه بودجه سال ۹۷ در سال آینده باید رفع همپوشانی ها به طور کامل انجام شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه باید تدابیری انجام شود تا برای صدور دفترچه های بیمه اولیه و همچنین تمدید آنها همپوشانی نداشته باشیم، گفت: این کار باید در سازمان تامین اجتماعی دنبال شود.

وی در مورد اعتبارات بیمه سلامت در سال آینده گفت: خرید ما در سال آینده بر اساس اعتبارات تخصیصی خواهد بود که اگر این رویکرد منجر به کاهش شیب کسری ها شود اتفاق مهمی است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: پیش بینی می شد که با حدود ۱۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان کسری رو به رو شویم اما با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و مدیریت های صورت گرفته این رقم به حدود ۹ هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

وی در مورد پرداخت بدهی های سازمان بیمه سلامت نیز اظهار داشت: قول داده شده است تا روز یکشنبه پرداخت هایی برای تسویه بدهی ها انجام شود به همین دلیل در حال حاضر از درآمد داخلی سازمان سه ماه از بدهی های بخش خصوصی غیر از داروخانه ها را پرداخت می کنیم تا مطالبات آنها به تیر ماه برسد.

به گفته موهبتی، چنانچه قول دکتر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اجرایی شود می توانیم به دانشگاه های علوم پزشکی نیز پرداخت هایی داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار