جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی یزد، می گوید: این استان از لحاظ تاریخی، طبیعی، گردشگری، صنایع دستی و سوغات جاذبه‌های قابل توجهی دارد، ضرروی است، در ایام نوروز این ظرفیت ها بیشتر به مسافران و گردشگران معرفی شود.
کد خبر: ۵۸۰۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹ 18 March 2018

محسن صادقیان با بیان اینکه ارائه خدمات مناسب به گردشگران، مسافران و تنوع بخشی به خدمات در دستور کار 10کمیته اجرایی استان است، اظهارکرد: با ارایه خدمات می توان شرایط ماندگاری بیشتر مسافران را در استان فراهم کرد. 
وی تصریح کرد: علاوه بر اینکه 66 باب هتل و خانه های بوم گردی که برای اسکان گردشگران در نظر گرفته شد، سه هزار و 800 کلاس مدارس برای مسافران تجهیز و آماده سازی شد.
صادقیان با بیان اینکه ظرفیت پذیرش واحدهای اقامتی استان پنجهزار نفر هر شب است، یادآورشد: این عدد باید تا سال 1404 به 10 هزار برسد .
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با بیان اینکه راهنمایان نوروزی در تعطیلات به مسافران خدمات رسانی می کنند، اضافه کرد: 100 هزار ویژه نامه ، نشریه و بروشور تبلیغاتی آماده توزیع میان مسافران است.
وی یادآورشد: همچنین 18 پایگاه امداد و نجات نوروزی فعال است که به مسافران و گردشگران خدمات رسانی می کند.
به گفته جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی استان، ثبت بافت تاریخی یزد، 18 تیر ماه 96 در فهرست سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد( یونسکو)،می تواند زمینه ساز رونق صنعت گردشگری باشد، به همین منظور پیش بینی های لازم برای میزبانی از 1.6 میلیون مهمان نوروزی انجام شد.
به گفته صادقیان ، با هدف معرفی بیشتر یزد جشنواره گردشگری در تیر ماه 97 و کنفرانس بین المللی اواخر دیماه این سال در این شهر برگزار می شود.
یزد در کنار استان های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است، به گونه ای که استقبال از این شهر تا پنج برابر افزایش یافت و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داد. 
یزد با عناوینی چون شهر بادگیرها، دارالعباده، حسینیه ایران، دوچرخه ها، شیرینی، قنات، قنوت و قناعت و آفتاب شناخته می شود. 
استان یزد 2 هزار و 270 هکتار بافت تاریخی و 6هزار و 500 اثر تاریخی دارد که از این تعداد تاکنون، یکهزار و 850 اثر به ثبت ملی رسید. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار