شهردار یزد گفت: مقرر شده در نقاط مختلف شهر یزد مسیر دوچرخه سواری راه‌اندازی شود و همچنین در مسیر اصلی یزد رینگ دوچرخه ایجاد خواهد شد تا با به دوخته شدن این مسیرها به هم شبکه کاملی از مسیر دوچرخه در یزد ایجاد شود
کد خبر: ۵۸۰۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰ 18 March 2018

شهردار یزد در مراسم بهره‌برداری از اولین مسیر دوچرخه ‌سواری شهر یزد واقع در میدان عالم به سمت میدان پژوهش اظهار کرد: شهر و استان یزد در حال سپری کردن دوران طلایی است و استانداری، دستگاه‌های مختلف اجرایی، دستگاه‌های مرتبط به شهر و شهرداری و مردم یزد دست به دست می دهند تا اتفاقات خوبی را رقم بزنند.

مهدی جمالی‌نژاد با بیان اینکه تحول در شهر یزد با همدلی و هم افزایی و حضور مردم در صحنه ممکن می‌شود، ادامه داد: شهر یزد ویژگی‌های زیادی دارد و گفته‌های بسیاری در مورد آن هست، و به عنوان شهری که به شهر دوچرخه‌ها معروف بوده حیف است که مدیران شهری و استانی در این خصوص کاری انجام ندهند.

وی اعلام کرد: در چشم اندار برنامه‌های شهری، برنامه یزد 1400 و بودجه سال آینده پیش بینی‌های خوبی برای بسترسازی در زمینه دوچرخه‌سواری، ایجاد زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری و فرهنگ استفاده از دوچرخه نجام شده است و تمام همکاران شهرداری دست به دست هم دادند تا شهر یزد به همان اصالت خود یعنی شهر دوچرخه‌ها برگردد.

جمالی‌نژاد گفت: مقرر شده در نقاط مختلف شهر یزد مسیر دوچرخه سواری راه‌اندازی شود و همچنین در مسیر اصلی یزد رینگ دوچرخه ایجاد خواهد شد تا با به دوخته شدن این مسیرها به هم شبکه کاملی از مسیر دوچرخه در یزد ایجاد شود و خانواده‌ها و فرزندانشان بتوانند با خیال راحت از آنها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه دوچرخه‌سواری صرفا یک ورزش نیست، ادامه داد: دوچرخه سواری علاوه بر اینکه یک ورزش شاد و مفرح هست می‌تواند بحث حمل و نقل را نیز ساماندهی کند و در طرح جامعه حمل و نقل مسیرهای دیگری را در این زمینه پیش بینی می‌کنیم.

شهردار یزد عنوان کرد: علاوه بر ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری این قول را نیز می‌دهم که بحث ملزومات این حوزه از جمله مراکز تعمیر دوچرخه و اماکنی برای پارک دوچرخه نیز فراهم شود و محل‌هایی نیز برای اینکه دوچرخه در اختیار مردم قرار گیرد ایجاد شود و این کار به ضورت نظام مند مورد توجه قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار