سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان یزد از پیش‌بینی افزایش 10 تا 15 درصدی بازدید از بناهای تاریخی این استان خبر داد.
کد خبر: ۵۸۱۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۴ 20 March 2018

ساشا ریاحی مقدم با اشاره به تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در راستای استقبال از مسافرین نوروزی در استان یزد، گفت: در راستای افزایش امکانات و تمهیدات بازدیدهای ایام نوروز از موزه‌ها در استان یزد ساماندهی و پاک‌سازی‌های لازم صورت گرفته و آماده پذیرش گردشگران داخلی و خارجی هستیم.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت بالای صنایع‌دستی یزد در جذب گردشگران و مسافران، اظهار داشت: در کنار برخی از اماکن تاریخی و توریستی موردتوجه گردشگران، بازارچه‌های صنایع‌دستی برپاشده است که به‌موجب آن شاهد ایجاد اشتغال و آشنایی هرچه بیشتر گردشگران با صنایع‌دستی استان یزد خواهیم بود.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد افزود: این بازارچه‌ها در کنار باغ دولت‌آباد، موزه قصر آیینه، کاروانسرای شاه‌عباسی میبد و ... برقرار خواهد بود.

ریاحی مقدم به رشد 10 الی 15 درصدی میزان بازدید از میراث فرهنگی و تاریخی استان یزد اشاره‌ و تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که با شرایط و تمهیدات در نظر گرفته‌شده، رشد 10 الی 15 درصدی بازدید از آثار تاریخی، میراث فرهنگی و موزه‌ها را داشته باشیم.

این مقام مسئول در خصوص آمار بازدیدکنندگان از بناهای تاریخی استان و افزایش روزافزون این آمار، گفت: تعداد بازدیدکنندگان سال 95، 38 هزار نفر بوده است که در سال 96 به 44 هزار و 600 نفر رسیده است.

وی در پایان از وجود 35 موزه در استان یزد خبر داد و یادآور شد: در کل 46 بنای بازدیدی در یزد وجود دارد که از این 46 بنا 32 مورد با اخذ بلیط مورد بازدید قرار می‌گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار