کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی یزد گفت: پس از سپری شدن چند روز هوای معتدل از امروز (سه شنبه) با جنوبی شدن جریان ها، روند افزایش دما در استان آغاز شد و در 48 ساعت آینده پنج تا هفت درجه هوا گرمتر می شود.
کد خبر: ۵۸۱۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰ 20 March 2018

محمدرضا شیرغلامی افزود: در حالی که بیشینه دمای هوا در شهر یزد 24 ساعت گذشته به 21 درجه سانتیگراد رسید، پیش بینی می شود دمای هوا در گرمترین ساعت امروز با پنج درجه افزایش به 26 درجه و فردا (چهارشنبه) به 28 درجه سلسیوس برسد.
وی پیش بینی کرد که دمای هوای یزد در خنک ترین ساعت در 2 شب آینده، به ترتیب به 11 و 12 درجه سانتیگراد خواهد رسید.
این کارشناس هواشناسی استان اضافه کرد: با توجه به حاکمیت پر ارتفاع تراز میانی جو، اوایل هفته آینده دمای هوا در یزد نسبت به هفته جاری افزایش می یابد و یکشنبه هفته آینده بیشینه دمای هوای شهر یزد به 33 درجه سانتیگراد خواهد رسید.
شیرغلامی در باره وضعیت جوی استان در روزهای آینده یادآور شد: این استان همانند اکثر نقاط کشور پدیده جوی خاصی نخواهد داشت، پنجشنبه هفته جاری گاهی شاهد افزایش ابر و افزایش سرعت باد خواهیم بود.
همچنین کارشناس اداره کل هواشناسی استان به خبرنگار ایرنا گفت: سردترین نقطه استان در 24 ساعت گذشته دهستان گاریز با منفی یک درجه زیر صفر و گرمترین عقدا و بافق با حداکثر 23 درجه سانتیگراد ثبت شده است.
محسن پژمان با بیان اینکه حداقل دما هوای شهر یزد در 24 ساعت گذشته هشت و حداکثر 21 درجه سانتیگراد بود، ادامه داد: حداکثر رطوبت هوا در شهر یزد 38 درصد و حداقل 15 درصد ثبت شد.
استان یزد در مرکز جغرافیایی ایران و در منطقه گرم و خشک واقع شده که در سال 1396 کمترین میزان بارندگی در بین استان های کشور داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار