مدیرکل آموزش و پرورش یزد گفت: در سه روز گذشته 12 هزار و 412 نفر از مسافران نوروزی شامل سه هزار و 15 خانوار با مراجعه به ستاد نوروزی فرهنگیان در مدارس و مراکز رفاهی این اداره کل پذیرش و اسکان یافتند.
کد خبر: ۵۸۱۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۲ 20 March 2018

عباسعلی دانافر افزود: مسافران نوروزی با مراجعه به 17 پایگاه اسکان فرهنگیان در 10شهرستان این استان اسکان یافتند.
وی ادامه داد: علاوه بر مراکز رفاهی و خانه های معلم ، سه هزار و 800 کلاس درس در 420 مدرسه برای اسکان مسافران و میهمانان نوروزی در نظر گرفته شد.
این مسوول تصریح کرد: هزار و 200 نفر از عوامل اجرایی در 17 پایگاه اسکان نسبت به راهنمایی مسافران و ارائه خدمات رفاهی و فرهنگی فعالیت دارند.
دانا فر یادآور شد: مدارس و مراکز رفاهی فرهنگیان تا 12 فروردین ماه 1397برای اسکان مسافران نوروزی آماده است.
همچنین جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی استان یزد،یکشنبه هفته جاری به ایرنا گفته بود که این استان از لحاظ تاریخی، طبیعی، گردشگری، صنایع دستی و سوغات جاذبه‌های قابل توجهی دارد، ضروری است، در ایام نوروز این ظرفیت ها بیشتر به مسافران و گردشگران معرفی شود.
محسن صادقیان افزود: ارائه خدمات مناسب به گردشگران، مسافران و تنوع بخشی به خدمات در دستور کار 10کمیته اجرایی است، و با ارایه خدمات می توان شرایط ماندگاری بیشتر مسافران را در استان فراهم کرد. 
وی تصریح کرد: علاوه بر 66 باب هتل و خانه های بوم گردی که برای اسکان گردشگران در نظر گرفته شد، سه هزار و 800 کلاس مدارس برای مسافران تجهیز و آماده سازی شد.
صادقیان با بیان اینکه ظرفیت پذیرش واحدهای اقامتی استان پنجهزار نفر هر شب است، یادآورشد: این عدد باید تا سال 1404 به 10 هزار برسد .
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با بیان اینکه راهنمایان نوروزی در تعطیلات به مسافران خدمات رسانی می کنند، اضافه کرد: 100 هزار ویژه نامه ، نشریه و بروشور تبلیغاتی آماده توزیع میان مسافران است.
صادقیان یادآورشد: همچنین 18 پایگاه امداد و نجات نوروزی فعال است که به مسافران و گردشگران خدمات رسانی می کند .
وی پیش بینی کرد که نوروز 97، 1.6میلیون نفر از بناهای تاریخی و فرهنگی استان یزد بازدید کنند.
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت و افزون بر 6 هزار اثر تاریخی و فرهنگی در مجاورت استان های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران قرار دارد و مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است.
تکیه امیر چخماق، باغ دولت آباد، زندان اسکندر، نارین قلعه میبد، زیارتگاه چک چک اردکان و آتشکده زرتشتیان، خانه های خشت و گلی و بادگیرها از جمله آثاری هستند که همه ساله مورد بازدید مسافران و گردشگران نوروزی در یزد قرار می گیرد.
در تعطیلات نوروزی سال 1396، 52 هزار خانوار در مدارس استان یزد اسکان داده شدند.
استان یزد در مسیر مسافران استان های فارس، کرمان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، و کهگیلویه و بویر احمد به تهران مرکز کشور قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار