مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: در ایام نوروز۹۷ ظرفیت اسکان روزانه ۹۵هزار و ۸۴۰نفر در سراسر استان یزد وجود دارد.
کد خبر: ۵۸۲۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸ 23 March 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ فاطمه دانش یزدی افزود: در نوروز۹۷ ظرفیت هتل‌ها ۳هزار و ۴۰۰نفر، مهمان‌پذیرها ۶۱۰نفر، هتل آپارتمان‌ها ۹۰نفر، واحدهای بومگردهای هزار و ۷۸نفر، خانه‌های مسافر ۶۶۲نفر، بوستان‌های طبیعت و کوهستان ۴۰هزار نفر و مدارس استان ۲۵هزار نفر در روز است.
وی، مجموع ظرفیت پذیرش مسافران نوروزی در مراکز اقامتی یاد شده را ۹۵هزار و ۸۴۰نفر اعلام کرد و افزود:پیش‌بینی می‌شود روزهای چهارم و پنجم فروردین‌ماه، شلوغ‌ترین ایام نوروز۹۷ باشد.
دانش یزدی اشاره کرد: به طور قطع امسال شاهد حضور گسترده‌تر گردشگران برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی یزد خواهیم بود بر این اساس برنامه‌ریزی‌هایی به منظور تدارک برنامه‌های مناسب صورت گرفته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد ادامه داد: در سال۹۷، تعداد نوروزگاه‌ها با افزایش هفت برابری به ۷۰ مورد رسیده که در این مکان‌ها، آیین‌ها و برنامه‌های نوروزی، جشنواره‌های شاد فرهنگی و هنری متناسب با فرهنگ و آیین مردم یزد و آداب و رسوم گذشتگان برگزار می‌شود.
وی یادآور شد: شهرداری، به ویژه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد نیز برنامه‌هایی با محوریت بافت تاریخی و پارک‌ها با هدف احیای فرهنگ بومی و محلی استان یزد اجرا خواهد کرد.
دانش یزدی همچنین از نامگذاری روز شهرستان‌ها با همکاری فرمانداران خبر داد و گفت: در روز هر شهرستان برنامه‌هایی متناسب با فرهنگ و آداب و رسوم آن شهرستان اجرا خواهد شد.
وی عنوان کرد: دوم فروردین روز اردکان و میبد، سوم فروردین روز بهاباد، پنجم روز اشکذر، ششم روز ابرکوه، هفتم روز خاتم، هشتم روز تفت، نهم روز مهریز، دهم روز یزد و یازدهم روز بافق نامگذاری شده است.
دانش یزدی، شعار نوروز امسال استان یزد را «یزد جهانی» اعلام کرد و بیان داشت: آمادگی لازم در استان یزد برای استقبال از مهمانان نوروزی وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار