معاون اقتصادی استاندار:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد گفت: سال گذشته با تلاش جمعی و همگرایی مجموعه های اقتصادی استان ، پیشرفت ها و موفقیت های خوبی در بخش سرمایه گذاری و رونق اقتصادی بدست آمد .
کد خبر: ۵۸۸۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۵ 10 April 2018

علی زینی وند، روز دوشنبه در نشست سرمایه گذاری نمایندگان تام الاختیار دستگاههای اجرایی عضو مرکز خدمات سرمایه گذاری یزد از تلاش های اداره کل امور اقتصادی و دارایی، مرکز خدمات سرمایه گذاری استان و نمایندگان دستگاههای اجرایی در این مرکز برای رونق اقتصادی و سرمایه گذاری استان قدردانی کرد.
وی با ابراز رضایت و مثبت ارزیابی کردن اقدامات صورت گرفته در این بخش از کسب و صدور 420 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی به عنوان مهمترین رخداد این بخش در سال گذشته یاد کرد.
معاون اقتصادی استانداری برد، وضعیت سرمایه گذاری در استان را خوب توصیف کرد و افزود: هدف گذاری در این زمینه در سال جاری چند برابر پارسال خواهد بود و تلاش خواهیم کرد در تعامل با وزارت امور اقتصادی و دارایی این امر را محقق کنیم.
زینی وند لزوم استفاده از تجربیات سرمایه گذاری سایر کشورها را مورد تاکید قرار داد و گفت: در این زمینه باید برنامه ریزی شده و اهداف و ضرورت آن نیز برای مردم تبیین و گزارش آن هم اطلاع رسانی شود.
وی همچنین زمینه و فرصت های سرمایه گذاری در اختیار سازمان ها و ارگان ها از جمله شهرداری و اوقاف و امور خیریه را خوب ارزیابی و بر استفاده از آن تاکید کرد.
معاون اقتصادی استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش تلاش تیم اقتصادی استان را ستود و از تقویت این تیم و مشخص شدن وضعیت مدیران آن تا حداکثر دو ماه اینده خبر داد.
این مسئول گفت: با توجه به فراهم بودن زمینه ارتقاء و انتقال مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد به یکی از استان های مطرح کشور و اقدامات ارزنده و موثر وی در استان در طول سالهای گذشته، استاندار یزد از وزیر اقتصاد خواست که آقای نمازی در یزد فعالیت خود را با قوت ادامه دهد .
وی درباره وضعیت سایر مدیران تیم اقتصادی استان یزد هم گفت: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز بزودی از درون سازمان منصوب و معرفی خواهد شد و وضعیت تغییر و یا تثبیت سایر مدیران این بخش نیز بزودی مشخص می شود.
وی با بیان اینکه سال گذشته در حوزه اشتغال نیز اتفاقات بی نظیری در استان رخ داد گفت: تمامی اعتبارات تخصیص داده شده این بخش به استان جذب و درخواست ها در کمیته فنی رسیدگی شد.
معاون استاندار یزد همچنین در این نشست با مروری بر وضعیت افزایش قیمت دلار تصریح کرد: فعالان اقتصادی نباید نگران باشند چون مسائل غیراقتصادی و رقابت های سیاسی عامل این افزایش قیمت هاست با این حال معتقدیم این رقابت های سیاسی حمله بیرحمانه به منافع مردم است.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با اشاره به ظرفیت بالای سرمایه گذاری در این استان در بخش های مختلف گفت: فرصت های سرمایه گذاری یزد در اجلاس مقامات کشورهای چین و روسیه معرفی خواهد شد.
علی نمازی هم در این نشست از به روز رسانی و احصاء فرصت های سرمایه گذاری استان برای ارائه به اجلاس یاد شده خبر داد و افزود: امیدواریم با استفاده از این فرصت بتوانیم زمینه جذب سرمایه گذاری و فاینانس خارجی را برای رونق این بخش در استان فراهم و از سهم سرمایه گذاری حاصل از فروش نفت نیز استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه امسال استان های نمونه سرمایه گذار در سطح کشور انتخاب می شوند و تلاش بیشتر استان را برای جلب و جذب سرمایه گذاری و ارتقای جایگاه این بخش در کشور خواستار شد و ادامه داد: در این راستا از استان های موفق بازدید و از تجریه سایر کشورها هم استفاده خواهد شد.
نایب رئیس مرکز سرمایه گذاری یزد با قدردانی از حمایت مسئولان ارشد اجرایی گفت: سال گذشته مجوز420 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی برای استان صادر شد که این میزان نسبت به سهمیه، افزایش قابل ملاحظه ای دارد.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد اظهار امیدواری کرد تا در سال جاری با مشارکت دستگاههای اجرایی و حمایت مسئولان ارشد اجرایی استان زمینه جلب سرمایه گذاری های جدید فراهم و سرمایه گذاری های قبلی نیز جذب شود.
استان یزد در سال گذشته در صدور مجوز سرمایه گذاری خارجی عملکرد 120 درصدی داشته و در جذب سهمیه تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی نیز از استانهای برتر بوده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار