مدیر کل ارشاد يزد تاکید كرد؛
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بر اجرای مستمر فعالیت های فرهنگی و هنری در گذر فرهنگ و هنر مازاری ها تاکید کرد.
کد خبر: ۵۸۸۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰ 10 April 2018

«مجید جوادیان زاده» در نشست راهبردی گذر فرهنگ و هنر مازاری ها یزد، اظهار كرد: با هم افزایی و همفکری نشست راهبردی گذر فرهنگ و هنر مازاری‌ها،برنامه‌های متنوعی در حال برنامه‌ریزی و اجرا است. 

وی گفت: خوشبحتانه در ایام نوروز با افتتاح گذر فرهنگ و هنر مازاری ها توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برنامه خوب و مناسبی اجرا شد که با استقبال مسافران نوروزی و خود شهروندان یزدی مواجه شد. 

وی تاکید کرد :با توجه به هدف راه انداری این گذر، باید عامه مردم را بیشتر با فعالیت‌های فرهنگی و هنری آشنا كنيم.

به گفته وی، این گذر می‌تواند علاوه بر آشناتر شدن مردم با فعالیت‌های فرهنگی و هنری، به هنرمندان براي معرفي بهتر و حتي فروش آثار خود كمك كند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواهان اجرای اکسپوهای هنری، برنامه فرهنگی شهرستان‌های استان و سایر استان‌ها، اجرای زنده مشاعره و فعالیت‌های زنده هنری در بخش تجسمی و صنایع دستی و جمعه بازار کتاب درگذر فرهنگ و هنر مازاری‌ها شد. 

«مهدي جمالی نژاد» شهردار یزد هم با اشاره به ظرفیت میراث فرهنگی ناملموس یزد،گفت: با توجه به کارکردهای اجتماعی این نوع گذرهای فرهنگی، باید ارزش های مهم تاریخی و فرهنگی یزد مورد توجه قرار گیرد. 

وي خواهان نوآوری و اجرای برنامه متنوع فرهنگی و هنری درگذر فرهنگ و هنر مازاری ها شد و گفت: شهرداری یزد از اجرای برنامه‌ها‌ی ارزشمندی که در گذر فرهنگ و هنر مازاری‌ها اجرا می‌شود، حمایت می‌کند. 

«رقيه دوست فاطمی‌ها» مدیر کل کتابخانه‌های یزد نیز بر اجرای مستمر فعالیت در گذر فرهنگ و هنر مازاری‌ها تاکید کرد. 

وي تصریح کرد: باید اجرای برنامه‌ها به گونه‌ای باشد که مردم  با ارزش‌های فرهنگی یزد و سنت‌های گذشته یزدي‌ها بیشتر آشنا شوند. 

«محمدصادق کوچک زاده» مدیر حوزه هنری یزد هم برگزاری اکسپوهای فصلی را مورد تاکید قرار داد و گفت: گذر فرهنگ و هنر مازاری‌ها می‌تواند مکان مناسبی برای اجرای برنامه هنری همچون اکسپو های هنری باشد. 

همچنین «آخوندی» سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد تاکید کرد: فعالیت فرهنگی و هنری که در گذر فرهنگ و هنر مازاری‌ها اجرا می‌شود، باید جلوه‌های زیبایی از فرهنگ و هنر یزد باشد. 

به گفته وی، احیاء آداب و رسوم یزدی‌ها می‌تواند در اجرای برنامه‌های موثر در گذر فرهنگ و هنر مازاری‌ها محقق شود. 

«سيد خلف حوتی نژاد» معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد نیز با اشاره به هدف راه‌اندازی گذر فرهنگ و هنر مازاری‌ها، گفت: این گذر در راستای جریان سازی فرهنگی پایتخت کتاب راه اندازی شده است. 

وي افزود:یکی از مهمترین فعالیت ما در این بخش این است که آثار هنری از فضای بسته گالری و سالن‌ها بیرون بیاید تا با اجرای آن در فضای باز گذر فرهنگ و هنر مازاری ها، مردم بتوانند بیشتر با فعالیت‌های فرهنگی و هنری آشنا شوند. 

«محمود دهقان هراتی» معاون سینمایی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد هم ابراز امیدواری کرد: با مشوق‌هایی که در اختیار انجمن و سمن‌های فرهنگی  و هنری قرار می‌گیرد، امیدواریم تولیدات فرهنگی و هنری ارزشمندی در گذر فرهنگ و هنر مازاری ها تولید شود. 

«ابویی» معاون صدا و سیمای مرکز یزد نیز پیشنهاد داد كه با تعامل سایر استان‌ها، برنامه فرهنگی استانها در گذر فرهنگ و هنر مازاری‌ها اجرا شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار